منو
با مشهورترین اینفلوئنسرهای سفر ایرانی آشنا شوید

با مشهورترین اینفلوئنسرهای سفر ایرانی آشنا شوید

1403/04/04

احتمالاً شما نیز بارها در هنگام گشتن در اکسپلور اینستاگرام، با پست‌ها و صفحات مرتبط با سفر روبه‌رو شده‌اید. در سال‌های اخیر، محتواهای مرتبط با گردشگری در شبکه‌های اجتماعی افزایش یافته و اینفلوئنسرهای سفر ایرانی یا خارجی نیز مخاطبان و دنبال‌کنندگان زیادی پیدا کرده‌اند. این افراد با سفر به مناطق مختلف کره زمین، تجربه‌های خود را در قالب محتوای تصویری، ویدئویی و متنی منتشر می‌کنند. این پست‌ها و صفحات، گاهی چنان جذاب هستند که گویی خود شما به سفر رفته و در حال کشف تجربه‌های جدید هستید.

در ایران نیز بلاگرهای سفر زیادی را پیدا می‌کنید که فعالیت خوبی دارند و موفق شده‌اند تا توجه مخاطبان بسیاری را به خود جلب کنند. حال در ادامه این مطلب از زی گلمپینگ قصد داریم تا برخی از این اینفلوئنسرهای مشهور را معرفی کنیم؛ پس تا انتها همراه ما باشید.


بهترین و مشهورترین اینفلوئنسرهای سفر ایرانی

افراد زیادی محتواهای مرتبط با گردشگری در ایران و جهان را تولید کرده و در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند. بدون شک نمی‌توان تمامی اینفلوئنسرهای سفر ایرانی را در یک مقاله معرفی کرد؛ اما برخی از آن‌ها معروف‌تر بوده و دنبال‌کنندگان بیشتری دارند که در ادامه به معرفی این افراد مشهورتر پرداخته‌ایم.

جواد قارایی، بلاگر و مستندساز مشهور

جواد قارایی را علاوه بر اینستاگرام، در قاب تلویزیون و با مستند ایرانگرد نیز بارها دیده‌ایم. جواد فارغ‌التحصیل رشته مدیریت جهانگردی است و به طبیعت‌گردی، کوه‌نوردی و ایرانگردی، علاقه زیادی دارد. این جوان خوش‌ذوق، با مستند ایرانگرد به نقاط مختلفی از ایران سفر کرد و اقوام گوناگون ایرانی را به تصویر کشید. جواد قارایی از بلاگرهای سفر معروف ایرانی است که هم‌اکنون (تیر ۱۴۰۳)، بیش از ۵۵۴ هزار نفر دنبال‌کننده در صفحه اینستاگرام خود دارد. عشق این مستندساز هنرمند به ایران و ایرانی تا آنجا است که بارها با جمع‌آوری کمک‌های مادی و غیرمادی از مردم، نیازهای مناطق کم‌برخوردار کشور را فراهم کرده است.

هدی رستمی و برنامه فم تریپ

هدی رستمی، یکی از معروف‌ترین اینفلوئنسرهای سفر ایرانی است که هم‌اکنون (تیر ۱۴۰۳)، بیش از ۳۸۲ هزار دنبال‌کننده در اینستاگرام دارد. هدی در صفحه خود تصویر و ویدئوهای جذابی از سفر به شهرها و کشورهای مختلف را با مخاطبان به اشتراک می‌گذارد. بخش مهمی از شهرت هدی رسمی از برنامه فم تریپ می‌آید که عکاس و مدیر اجرایی برنامه بود. هدی در این برنامه، واسطه حضور برخی از معروف‌ترین اینفلوئنسرهای جهان در ایران شد تا مردم دنیا نیز با دیدنی‌های ایران آشنا شوند.

 

ارشاد نیک‌خواه همیشه خندان

نام ارشاد نیک‌خواه نیز در فهرست اینفلوئنسرهای سفر ایرانی جای می‌گیرد. این پسر خوش انرژی و خندان، تجربه سفرهای خود را از طریق تصاویر جذاب، با مخاطبان به اشتراک می‌گذارد. ارشاد دوچرخه‌سوار حرفه‌ای است و به دوچرخه‌سواری نیز علاقه زیادی دارد. ارشاد نیک‌خواه به کشورهای مختلفی سفر کرده و بسیاری از شهرهای ایران را نیز با دوچرخه پیموده است. صفحه اینستاگرام این بلاگر جوان هم‌اکنون (تیر ۱۴۰۳)، بیش از ۶۴ هزار دنبال‌کننده دارد.

بنیامین رضایی با یک میلیون مخاطب

از محبوب‌ترین بلاگرهای سفر ایرانی می‌توان از بنیامین رضایی یا بنیامین مارکو نام برد که در صفحه اینستاگرام خود بیش از یک میلیون دنبال‌کننده دارد. در سال ۹۸ بود که بنیامین با یک پژو ۲۰۷، کل ایران را گشت و پس از آن به سراغ جهانگردی رفت. بنیامین رضایی تاکنون به ۹۸ کشور دنیا سفر کرده و اطلاعات مفید و جالبی را درباره هر کشور در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد.

بهارک قربانی؛ بلاگر، برنامه‌ریز سفر و پادکستر

بهارک قربانی از دیگر اینفلوئنسرهای سفر ایرانی است که شهرها و کشورهای مختلفی را سفر کرده و آن‌ها را در قاب دوربین خود به تصویر کشیده است. بهارک به جز فعالیت خود و تولید محتواهای گردشگری، در حوزه برنامه‌ریزی سفر و تولید پادکست نیز فعالیت دارد. یکی از ایده‌های جذاب بهارک، اشتراک‌گذاری برنامه سفرهای آینده خود با مخاطبان است. پیج بهارک قربانی هم اکنون که در تیر ۱۴۰۳ هستیم، بیش از ۱۸ هزار دنبال‌کننده دارد.

ملیکا بکایی؛ راوی دوست‌داشتنی سفر

ملیکا بکایی، از جوان‌ترین بلاگرهای سفر ایرانی است که گردشگری را از ۱۹ سالگی آغاز کرد و پس از ایران‌گردی، در پی تجربه‌های جدید، راهی کشورهای مختلف دنیا شد. جالب است بدانید که ملیکا هزینه سفرهای خود را از راه تدریس زبان انگلیسی و کار در مزارع گردشگری تأمین می‌کند و یک جوان خوش انرژی و پرکار است. صفحه اینستاگرام ملیکا بکایی را هم‌اکنون (تیر ۱۴۰۳)، بیش از ۱۹۰ هزار نفر دنبال می‌کنند.

آرش آروین یا کرگدن نارنجی

آرش آروین، از دیگر اینفلوئنسرهای سفر ایرانی است که با نام کرگدن نارنجی (Orange Rhino) نیز شهرت دارد. این بلاگر معروف سفر، نقاط مختلفی از ایران و جهان را به شما معرفی می‌کند که برخی از آن‌ها ناشناخته‌تر هستند. آرش علاوه بر فعالیت در اینستاگرام، سفرنامه‌هایش را در وب‌سایت خود به آدرس Orangerhino.ir نیز منتشر می‌کند. در ضمن تعداد دنبال‌کنندگان پیج اینستاگرام آرش آروین نیز هم‌اکنون (تیر ۱۴۰۳)، در حدود ۲۹۸ هزار نفر است.

شادی گنجی؛ از باستان‌شناسی تا گردشگری

شادی گنجی یک باستان‌شناس است که به مناطق مختلف ایران سر می‌زند. شادی علاوه بر جاذبه‌های دیدنی، شما را با فرهنگ‌ها و پوشش مردم محلی گوشه و کنار ایران زیبا آشنا کرده و تصاویر زیبایی را به اشتراک می‌گذارد. بیان صمیمی و تصاویر زیبای شادی گنجی، شما را مهمان لذتی می‌کند که گویی در حال تجربه سفر هستید. این بلاگر جوان، علاوه بر ایران، به بسیاری از دیگر کشورهای جهان نیز سفر کرده و صفحه اینستاگرام او، هم‌اکنون (تیر ۱۴۰۳)، بیش از ۳۲ هزار دنبال‌کننده دارد.

مهسا نعمت؛ تجربه سفر و نوازندگی

مهسا نعمت را نه تنها باید به عنوان یکی از بلاگرهای سفر معرفی کرد، بلکه یک نوازنده حرفه‌ای ویولن است که با دال بند و علیرضا قربانی سابقه همکاری دارد. مهسا چند سالی است که بیشتر وقت و انرژی خود را وقف سفر و جهانگردی کرده و تجربه‌های خود را با مخاطبان نیز به اشتراک می‌گذارد. مهسا هم‌اکنون (تیر ۱۴۰۳)، بیش از ۱۷۰ هزار مخاطب دارد و بیان شیوا و تصاویر جذاب این بلاگر را می‌توان از دلایل محبوبیت او معرفی کرد.

سخن پایانی

در این مطلب به معرفی ۱۰ نفر از محبوب ترین اینفلوئنسرهای سفر ایرانی پرداختیم و درباره هر یک صحبت کردیم. اگر عاشق سفر، طبیعت‌گردی، کمپینگ در طبیعت یا جهان‌گردی هستید و قصد دارید تا بهترین مقاصد گردشگری را بشناسید؛ با بلاگرهای سفر همراه شوید. همچنین تصاویر، ویدئوها و محتواهای منتشر شده اینفلوئنسرها در فضای مجازی، شبیه به یک سفر خیالی است که شما را نیز همراه خود می‌کند. اگر از علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی باشید، محتوای این افراد موردپسند شما قرار می‌گیرد.

سوالات متداول

معروف ترین اینفلوئنسرهای سفر ایرانی چه کسانی هستند؟

جواد قارایی، هدی رستمی، ارشاد نیک‌خواه، بنیامین رضایی، بهارک قربانی، ملیکا بکایی، آرش آروین، شادی گنجی و مهسا نعمت، از مشهورترین بلاگرهای سفر هستند.

محوریت پست‌های بلاگرهای سفر چیست؟

اینفلوئنسرها تجربه خود از سفر به مناطق مختلف ایران یا دیگر کشورهای جهان را با مخاطبان خود به اشتراک می‌گذارند. با دنبال کردن محتوای این بلاگرها، با دیدنی‌ها، هنر، تاریخ، آداب و رسوم و دیگر جنبه‌های فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری یک منطقه آشنا می‌شوید. همچنین این افراد به معرفی هتل‌ها، رستوران‌ها و امکانات رفاهی هر شهر نیز در طول سفر خود می‌پردازند.

کدام یک از اینفلوئنسرهای سفر ایرانی، مستندساز است؟

جواد قارایی، علاوه بر فعالیت در فضای مجازی و معرفی دیدنی‌های ایران، طراح و مجری مستند ایرانگرد است که از طریق صداوسیما منتشر می‌شد. این مستند در مدت پخش خود توانست تا به محبوبیت خوبی از میان مستندهای ایرانی دست یابد.




1403/04/04

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن