منو
شهرهای ساحلی مازندران کدامند؟

شهرهای ساحلی مازندران کدامند؟

1403/04/20

یکی از جذاب‌ترین سفرها در فصل تابستان، سفر به شهرهای ساحلی است. لذت شنا کردن در آب‌های خزر و خوابیدن در ساحل گرم و ماسه‌ای آن، خاطره‌ای خوش از یک سفر تابستانی هیجان‌انگیز برایمان می‌سازد. شهرهای ساحلی استان مازندران مقصدی همیشگی برای سفرهای تابستانی گردشگران از سراسر ایران است. اگر شما هم هوس آب‎تنی در گرمای تابستان کرده‏اید و می‌خواهید با برنامه‌ریزی یک سفر رویایی چند روزی را در کنار سواحل زیبای مازندران سپری کنید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.


تنوع شهرهای ساحلی در مازندران، بازار سفرهای تابستانی به این منطقه را حسابی داغ کرده است. آشنا شدن با شهرهای ساحلی شمال ایران به خصوص شهرهای ساحلی مازندران، از مقاصد مهم برای برنامه‌ریزی سفر گردشگران از سراسر کشور به شمار می‌رود. سالانه هزاران گردشگر ایرانی برای تماشای مناظر بکر و بی نظیر این سواحل به استان مازندران سفر می‌‏کنند. در ادامه این مطلب از زی گلمپینگ ما قصد داریم به آشنایی با شهرهای ساحلی مازندران بپردازیم.

مازندران دارای 20 شهرستان و 60 شهر می‎باشد که در این میان شهرهای ساری و آمل وسیع‌ترین و شهر بابل پرجمعیت‌ترین شهرستان آن به شمار می رود. همچنین شهر ساری مرکز استان مازندران است که در شرق آن قرار گرفته و جزء پرجمعیت‌ترین شهر این استان به حساب می‎آید.

این شهرها که در کرانه‌ی دریای خزر واقع شده‌اند، با برخورداری از سواحل شنی، تفریحات آبی متنوع و چشم‌اندازهای خیره‏کننده، هر ساله میزبان میلیون‌ها مسافر از سراسر ایران و جهان هستند. در شهرهای ساحلی مازندران، مسافران می‌توانند از گشت‌‎وگذار در ساحل و حمام آفتاب، شنا در دریای خزر، ورزش‌های آبی هیجان‌انگیز، قایق‌سواری، ماهیگیری، بازدید از بازارهای سنتی و چشیدن غذاهای محلی لذت ببرند.

شهر چالوس، مقصدی محبوب برای گردشگران

چالوس یکی از شهرهای ساحلی مازندران است که یکی از معروف‏ترین سواحل آن، ساحل رادیو دریا می‎باشد.

این ساحل با داشتن امکاناتی مانند آلاچیق، رستوران، فضای بازی کودکان، فروشگاه‏های مختلف، پلاژ بانوان و آقایان و... فضای خوبی را برای گذراندن اوقات فراغت فراهم کرده است. چالوس به دلیل طبیعت بکر و زیبا، یکی از محبوب‏ترین شهرهای مازندران به عنوان مقاصد گردشگری محسوب می‏شود. این شهر دارای جنگل‎های سرسبز، آبشارهای زیبا، و جاذبه‎های تاریخی مانند قلعه صلاح الدین ایوبی می‎باشد.

همچنین مراکز خریدی مانند الماس چالوس، میلاد نور، مارینا مال و فروشگاه‏های برند فرصت‎های خوبی را برای خرید پیش روی مسافران و ساکنین گذاشته‎اند. بازار قدیمی چالوس هم برای خرید محصولات محلی مکان مناسبی به شمار می رود.

شهر رامسر، ساحلی آرام با امکانات رفاهی کامل

شهر رامسر لوکس‎ترین سواحل را در مازندران دارد و یکی از بهترین سواحل آن، ساحل خلج رامسر است.

این ساحل مجموعه‌ای از امکانات کامل، بازارچه‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها و کافه‌ها را گرد هم آورده تا بتوانید سفری خاطره‌انگیز را در کنار عزیزان خود تجربه کنید. دهکده ساحلی رامسر فقط مکانی برای تماشای دریا نیست؛ بلکه اینجا می‌توانید در بازارچه‌های آن به گشت‌وگذار بپردازید و خرید کنید، در رستوران‌های آن غذا میل کنید، قایق‌سواری کنید و از پلاژهای مخصوص آن در روزهای گرم استفاده کنید.

متل قو، روزهای هیجانی و شب‎های آرام

متل قو یا سلمان شهر یکی از زیباترین سواحل مازندران را در خود جای داده که پردیس متل قو نام دارد.

این ساحل در نزدیکی برج‌های دوقلوی عظیم‌زاده قرار گرفته‌ و چشم‌اندازی رویایی از آن‌ها را می‌توان در آن تماشا کرد. در این ساحل می‌توانید انواع تفریحات دریایی مانند پاراسل، قایق موتوری، موتور چهارچرخ، بنانا، جت اسکی، فوتبال و والیبال ساحلی و… را انجام دهید و حسابی آدرنالین ترشح کنید. مراکز خرید متل قو هم در نزدیکی همین ساحل قرار گرفته‌اند که می‌توانید تنها با چند قدم خود را به آن‌ها برسانید و به خرید و گشت‌وگذار بپردازید.

شهر محمود آباد، با باریک‌ترین ساحل ایران

از آنجایی که سالانه مسافران زیادی محمود آباد را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند، این ساحل از نظر گردشگری و امکانات رفاهی بسیار پیشرفت کرده است.

آلاچیق‌هایی برای جمع‌های دوستانه و خانوادگی در لب دریا وجود دارند که مکان مناسبی برای پیک‌نیک به‌شمار می‌روند. پیشنهاد می‌کنم اگر اینجا نشستید، خودتان را به یک چای دبش یا کباب خوشمزه دعوت کنید. جالب است بدانید که ساحل شهر محمودآباد یکی از باریک‌ترین سواحل مازندران به‌شمار می‌رود.

شهر نوشهر، برشی از بهشت در مازندران

آب دریای ساحل سیسنگان در نوشهر بسیار تمیز و زلال است.

این ساحل با مساحت 30 هکتار یکی از بهترین و پاکیزه‌ترین سواحل نوشهر به‌شمار می‌رود. در ساحل سیسنگان می‌توانید از انواع امکانات تفریحی و بازی‌های دریایی استفاده کنید و اوقاتی خاطره‌انگیز و شاد در کنار عزیزان‌تان بسازید. در اطراف این ساحل، درختان بلند و تنومندی به چشم می‌خورند که با ایجاد چشم‌انداز جنگلی، زیبایی ساحل را چندبرابر کرده‌اند. پس از نشستن کنار ساحل و تماشای دریای بی‌کران، پیشنهاد می‌کنیم به جنگل سیسنگان رفته و برای کمپینگ در طبیعت و شب‎مانی در آنجا برنامه‎ریزی کنید.

 

شهر جویبار، با ساحلی بی انتها

پارک ساحلی چپکرود یک بهشت طبیعی خیره‌کننده در استان مازندران واقع در شهر جویبار است.

این پارک ساحلی رویای عاشقان طبیعت است که به طلوع و غروب خورشید، آب‌های شفاف و فضای سبز علاقه دارند. این ساحل شنی وسیع به طول 18 کیلومتر برای شنا، آفتاب گرفتن و استراحت عالی است. تماشای طلوع و غروب آفتاب در این ساحل بی‌انتها، برایتان تجربه‎ای آرامش‎بخش را به ارمغان می‏آورد.

شهر بابلسر، با ساحلی برای تماشا در شب

سنگ‌های موج شکن در اسکله ساحلی بابلسر باعث ایجاد منظره‌ای متفاوت و منحصربه‌فرد شده‌اند.

اسکله ساحلی بابلسر یکی از زیباترین جاذبه‌های مازندران است و به دلیل صخره‌های سنگی خود که مانع ورود آب به شهر و پارک‌های مجاور می‌شود، بسیار محبوب است. در این ساحل می‌توانید قایق‌سواران و اسکله‌های قایق‌سواری را تماشا کنید. هنگامی که هوا تاریک می‌شود، نورهای اسکله روشن شده و تصویر خود را روی آب دریا بازتاب می‌کنند، این منظره‌ای شگفت‌انگیز ایجاد می‌کند و مسافران زیادی را در شب به سوی خود می‌کشاند.

نکاتی برای سفر به شهرهای ساحلی مازندران

زمان سفر: بهترین زمان سفر به شهرهای ساحلی مازندران در فصل بهار و تابستان (از اواخر فروردین تا اواخر مهر) است. در این فصل‌ها هوا دلپذیر و آفتابی است و می‌توانید از تفریحات ساحلی لذت ببرید.

محل اقامت: هتل‌ها، ویلاها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و آپارتمان‌های مبله از جمله گزینه‌های اقامتی در شهرهای ساحلی مازندران هستند. می‌توانید با توجه به سلیقه و بودجه خود، گلمپینگ در مجاورت ساحل را انتخاب و تجربه کنید.

حمل و نقل: برای سفر به شهرهای ساحلی مازندران می‌توانید از طریق جاده، راه آهن یا هواپیما اقدام کنید. اگر با وسیله نقلیه شخصی سفر می‌کنید، به خاطر داشته باشید که در فصل‌های شلوغی مانند تعطیلات نوروز و تابستان، ترافیک سنگینی در جاده‌ها وجود دارد.

وسایل مورد نیاز: کرم ضد آفتاب، عینک آفتابی، کلاه، لباس‌های خنک و راحت، دمپایی، داروهای شخصی و... از جمله وسایلی هستند که باید در سفر به شهرهای ساحلی مازندران به همراه داشته باشید.

رعایت نظافت: از ریختن زباله در ساحل و جنگل خودداری کنید و به حفظ پاکیزگی محیط زیست کمک کنید.

احترام به فرهنگ محلی: با آداب و رسوم و فرهنگ مردم محلی آشنا شوید و به آنها احترام بگذارید.

حمایت از کسب و کارهای محلی: از رستوران‌ها، مغازه‌ها و هتل‌های محلی خرید کنید تا به رونق اقتصاد محلی کمک کنید.

شنا در مناطق مجاز: فقط در مناطق مجاز برای شنا، شنا کنید و از شنا در مناطق خطرناک خودداری کنید.

با رعایت این نکات می‌توانید سفری امن، لذت‌بخش و خاطره‌انگیز به شهرهای ساحلی مازندران داشته باشید.

سخن پایانی

اقامت در نزدیکی دریا از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به شهرهای ساحلی است. با اجاره ویلا شمال و چند روز زندگی در ویلایی زیبا با چشم‌اندازی رو به ساحل و امواج دریا می‌تواند سفرمان را به تجربه‌ای خاطره‌انگیز تبدیل کند. در هنگام سفر به شهرهای ساحلی مازندران، به نکاتی مانند آب و هوا، زمان سفر، امکانات رفاهی، جاذبه‌های گردشگری و بودجه خود توجه داشته باشید.

سوالات متداول

چرا سفر به شهرهای مازندران تا این حد پرطرفدار است؟

از مهم‌ترین جاذبه‌های سفر به شهرهای مازندران این است که می‌توانید دریا، کوه و جنگل را در کنار هم داشته باشید.

شهرهای ساحلی مازندران کدامند؟

بسیاری از شهرهای استان مازندران به دریا دسترسی دارند و با سفر به این مناطق می‌توانید لذت نشستن لب ساحل و آب‌تنی کردن در آب‌های خنک و خروشان دریا را تجربه کنید. متل قو، نمک آبرود، نور، نوشهر، رامسر و بابلسر از معروف‌ترین شهرهای ساحلی استان مازندران هستند.

بهترین روش اجاره اقامتگاه در شهرهای ساحلی استان مازندران چیست؟

مازندران یکی از گردشگرپذیرترین استان‌های ایران است و به همین دلیل در همه مناطق آن اقامتگاه‌های مختلفی وجود دارد که با مراجعه به سایت‌های معتبر می‌توانید لیست کاملی از آن‌ها را مشاهده و رزرو کنید.




1403/04/20

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن