منو
روش شستشوی لباس‌ در کمپینگ چگونه است؟

روش شستشوی لباس‌ در کمپینگ چگونه است؟

1403/05/11

طبیعت‌گردی و کمپ زدن در طبیعت همیشه جذاب و خاطره‌انگیز است؛ اما اگر اقامت شما در کمپ، چند روز به طول انجامد؛ با چالش‌هایی روبه‌رو می‌شوید که یکی از آن‌ها شستشوی لباس‌ در کمپینگ است. در طبیعت و کمپینگ، شما به ماشین لباس‌شویی، اتو و حتی شوینده‌های متنوع دسترسی ندارید. به همین دلیل باید روش‌های خاصی را برای شستن لباس‌ها در طبیعت انجام دهید تا بتوانید لباس‌های خود را تمیز کنید. در ادامه این مطلب از زی گلمپینگ قصد داریم تا روش‌های شستشو و خشک کردن لباس‌ها در کمپینگ را معرفی کرده و درباره آن‌ها صحبت کنیم؛ پس تا انتها همراه ما باشید.


روش های شستشوی لباس‌ در کمپینگ

به شیوه‌های مختلفی می‌توان لباس‌ها را در طبیعت، تمیز کرد؛ اما روش‌های شستشوی لباس‌ در کمپینگ چیست؟ ابتدا باید بدانید در زمان کمپینگ در طبیعت شما برای شستن لباس‌ها به آب تمیز نیاز دارید. این آب را می‌توانید از چشمه و رودخانه‌هایی با آب تمیز تأمین کنید. البته روش‌های برای تمیز کردن لباس‌ها وجود دارد که نیاز به شستشوی آن‌ها نیست. برای آشنایی با روش‌های شستشوی لباس‌ در کمپینگ، ادامه این بخش را دنبال کنید.

شستشوی دستی لباس‌ها

روش دستی نیز انتخابی مناسب برای شستشوی لباس‌ در کمپینگ است. در این روش، ابتدا مقداری آب را روی آتش گرم کنید و آن را داخل یک لگن یا ظرف بزرگ بریزید. لباس‌ها را داخل آب بخیسانید و شوینده را روی لباس‌ها اضافه کنید. حالا لباس‌ها را با دست بشویید و در نهایت آبکشی کنید.

استفاده از کیسه‌های پلاستیکی

با کیسه‌های پلاستیکی ضخیم مانند کیسه زباله می‌توان یک روش شستشو لباس انجام داد که شبیه‌سازی ماشین لباس‌شویی است. در این روش یک پلاستیک ضخیم انتخاب کرده و آب و مقداری از مواد شوینده را داخل کیسه بریزید. حالا درب آن را ببندید و کیسه را به صورت دورانی تکان دهید و بچرخانید تا لباس‌ها تمیز شوند. در نهایت لباس‌ها را از کیسه خارج کرده و آن‌ها را آبکشی کنید.

استفاده از کیسه‌های شست و شوی سفری (اسکرابا)

کیسه‌های مخصوصی وجود دارد که با نام اسکرابا یا لباسشویی سفری شناخته می‌شوند. این کیسه‌ها سبک و کم حجم بوده و می‌توانید آن‌ها را به راحتی در کوله سفری خود جای دهید. برای شستن لباس‌ها با این روش، لباس‌های کثیف خود را به همراه آب و مواد شوینده، داخل کیسه بریزید و درب آن را ببندید. حالا کیسه را بمالید و چنگ بزنید تا لباس‌ها تمیز شوند. در نهایت لباس‌ها را از کیسه اسکرابا خارج کرده و به خوبی آبکشی کنید.

تمیز کردن لکه‌های لباس با خاکستر

اگر طبیعت‌گرد حرفه‌ای هستید؛ احتمالاً می‌دانید که خاکستر، قدرت پاک‌کنندگی دارد. البته از خاکستر برای شست‌وشوی تمامی بخش‌های لباس استفاده نمی‌کنیم و تنها در پاک کردن لکه‌های لباس مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این روش، مقداری خاکستر را با آب گرم مخلوط کرده و هم بزنید. یک قطره روغن به ترکیب آب و خاکستر اضافه کنید و سپس آن را روی لکه لباس بمالید. پس از چند دقیقه، لباس را آبکشی کنید تا تمیز شود.

استفاده از ماشین‌ لباسشویی سفری

اگر برای سفر به طبیعت از اتومبیل شخصی استفاده می‌کنید؛ پس فضای کافی دارید تا وسایل مختلفی را همراه خود بردارید. در این شرایط، همراه برداشتن یک ماشین لباس‌شویی دستی، کار شما را برای شستشوی لباس‌ در کمپینگ آسان می‌کند. این ماشین‌های لباس‌شویی در ابعاد بسیار کوچک‌تر طراحی شده و بدون برق کار می‌کنند. برای استفاده از آن‌ها نیز تنها به آب و شوینده نیاز دارید.

خشک کردن لباس در طبیعت

پس از شستشوی لباس‌ در کمپینگ، باید آن‌ها را در جایی پهن کنید تا خشک شوند. در کوله سفر خود یک طناب و چند گیره نیز جای دهید تا بتوانید در طبیعت، بند رخت برپا کنید. لباس‌ها را در غروب آفتاب و ابتدای شب بشویید و در طول شب پهن کنید تا به خوبی خشک شوند. دقت کنید که بند رخت شما در جایی رو به آفتاب باشد تا لباس‌ها سریع‌تر خشک شده و بتوانید آن‌ها را جمع کنید. در ضمن، پیش از خشک شدن لباس‌ها، آن‌ها را در وسایل خود قرار ندهید؛ چراکه بوی نامطبوعی می‌گیرند.

کدام شوینده برای شستشوی لباس‌ در کمپینگ مناسب است؟

برای شستشوی لباس‌ در کمپینگ باید یک شوینده مناسب انتخاب کنید. شوینده‌هایی که حاوی مواد شیمیایی هستند، به محیط زیست آسیب می‌زنند؛ پس به سراغ برندها و شوینده‌های دوستدار محیط زیست بروید. برخی افراد شوینده‌های مایع را برای سفرهای طبیعت‌گردی، کمپ زدن در طبیعت و گلمپینگ همراه خود بر نمی‌دارند؛ چراکه نگران آسیب‌های احتمالی و پخش شدن شوینده‌ها بین وسایل خود هستند. به همین جهت توصیه می‌شود که برای سفرهای طبیعت‌گردی، شوینده‌های جامد را انتخاب کنید.

سخن پایانی

در این مطلب درباره روش‌های شستشوی لباس‌ در کمپینگ و خشک کردن آن‌ها صحبت کردیم تا بتوانید در طبیعت‌گردی از آن‌ها استفاده کنید. شما می‌توانید متناسب با امکانات خود، یکی از روش‌ها را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید. مثلاً استفاده از کیسه‌های پلاستیکی ضخیم، روشی در دسترس و کاربردی برای تمام افراد خواهد بود. اگر لباس شما تنها چند لکه کوچک دارد؛ می‌توانید به جای شستشو کامل لباس، تنها آن لکه‌ها را پاک کنید. با استفاده از این روش‌های شستشو، دیگر نگران چالش لباس‌های آلوده و کثیف خود در طبیعت‌گردی نخواهید بود.

سوالات متداول

چه روش‌هایی برای شستشوی لباس‌ در کمپینگ وجود دارد؟

از روش‌های شستن لباس‌ها در کمپینگ می‌توان به استفاده از کیسه‌های پلاستیکی، شستشوی دستی لباس‌ها، استفاده از کیسه‌های اسکرابا و استفاده از ماشین لباس‌شویی سفری اشاره کرد.

در سفرهای طبیعت‌گردی، چگونه لکه‌های روی لباس را پاک کنیم؟

برای پاک کردن لکه‌ها، مقداری خاکستر، آب و یک قطره روغن را مخلوط کرده و به مدت چند دقیقه روی لکه لباس قرار دهید. البته همراه برداشتن لکه برهای دستی، ایده راحت‌تر و بی‌دردسرتری است.

کدام شوینده مناسب شستشوی لباس‌ها در کمپینگ است؟

همراه برداشتن شوینده‌های پودری و جامد، انتخاب بهتری است تا در اثر آسیب‌های وارده، وسایل شما را کثیف نکند. همچنین دقت داشته باشید که برای شستن لباس‌ها در طبیعت، باید به سراغ شوینده‌های دوستدار محیط زیست و فاقد مواد شیمیایی بروید.




1403/05/11

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن