منو
5 اپلیکیشن سفر که باید در گوشی خود نصب کنید.

5 اپلیکیشن سفر که باید در گوشی خود نصب کنید.

1403/05/26

اکثر مسافرانِ باتجربه تکنیک‌های خود را برای برنامه‌ریزی و سازماندهی سفرهای‌شان، بدون مشکل پیش می‌برند. اما حتی برای افرادی که به طور مکرر سفر می‌کنند، بخش‌هایی از سفر همچنان می‌تواند پیچیده باشد. اجاره ماشین برای سفرهای جاده‌ای یا تهیه بلیط وسایل نقلیه عمومی و مکالمه زبانی در شهرهای ناآشنا. ما در این مقاله با معرفی 5 اپلیکیشن سفر به این خواسته‌ها پاسخ می‌دهیم.


چگونه تصمیم می‌گیرید به کجا سفر کنید؟ کجاها در مورد مقاصد تحقیق می‌کنید؟ چگونه می‌توانید موقعیت‌هایی خوب در انتخاب نوع پروازها و اقامتگاه‌ها پیدا کنید؟ چگونه پس از رسیدن به یک مکان راه خود را برای گشت‌وگذار پیدا می‌کنید؟

فناوری همچنان سفر را برای میلیون‌ها نفر در سراسر جهان آسان‌تر می‌کند. هر اپلیکیشن‌ سفر، راه‌های تازه‌ای را به مسافران ارائه می‌دهد تا در مورد مقصد تحقیق کنند، با همتایان جهانگرد ارتباط برقرار کنند، با مردم محلی ارتباط برقرار کنند و پروازهای‌شان را دنبال کنند.

استفاده از اپلیکیشن‌های مناسب سفر می‌تواند به شما در صرفه‌جویی در زمان و هزینه کمک کند و در عین حال استرس سفرتان را کاهش دهد. چه به دنبال کمک برای انتخاب نوع پرواز در سفر باشید و چه بخواهید مقاصد دور از دسترس را کاوش کنید و یا اقامت در زی گلمپینگ را تجربه کنید، این 5 اپلیکیشن کاربردی سفر برای دانلود قبل از سفر بعدی شما ضروری هستند.

اول از همه: بهترین اپلیکیشن سفر را از کجا تهیه می‌کنید؟

برای کاربران اندروید:

برای دستیابی به اکثر اپلیکیشن‌های ایرانی به اپلیکیشن بازار نیاز دارید. اگر از کاربران اندروید هستید، کافه بازار مفیدترین اپلیکیشن شما برای سفرهای داخلی است. همیشه به روز است و همه برنامه‌های آن با آنتی ویروس Lookout  بررسی شده اند. بنابراین می‌توانید بدون نگرانی آن‌ها را نصب کنید. برخی از برنامه‌های ایرانی فقط در این اپلیکیشن قابل دسترسی هستند.

همچنین گوگل پلی بازاری برای کاربران اندروید است و اکثر اپلیکیشن‌های ایرانی هم برای دانلود هستند.

برای کاربران  iOS:

با استفاده از iOS می‌توانید از Sibapp برای دانلود اپلیکیشن‌های ایرانی استفاده کنید. این مارکت فارسی دارای اپلیکیشن‌های مفیدی برای بازدیدهای داخلی است.

5 مورد از بهترین انواع اپلیکیشن سفر، موارد زیر می‌تواند باشد:

PackPoint

PackPoint کار بزرگی در ساده‌سازی هنر چمدان بستن انجام می‌دهد. این برنامه، لیست وسایل سفر شما را بسته به جایی که می‌روید و فعالیت‌هایی که برنامه‌ریزی کرده اید تنظیم می‌کند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که برنامه را دانلود کنید و مقصد را تعیین کنید. سپس، PackPoint براساس آب‌وهوای مقصد و فعالیت‌هایی که برنامه‌ریزی کرده‌اید، توصیه‌های بسته‌بندی مخصوص سفر را در اختیار شما قرار می‌دهد. این برنامه حتی جزئیات دقیق تری را نیز در نظر می‌گیرد، مانند اینکه آیا به امکانات خشکشویی جایی که می‌روید دسترسی خواهید داشت و توانایی شستن و پوشیدن لباس‌های خود را دارید یا خیر.

چه برای یک شب اقامت گلمپینگ، یک روز ساحلی یا یک شام کاری رسمی، PackPoint عواملی مانند پیش‌بینی آب‌وهوا را برای توصیه موارد ضروری در نظر می‌گیرد. کاربران می‌توانند به راحتی اقلام را هنگام بسته‌بندی و به اشتراک گذاشتن لیست بسته‌بندی خود با همسفران علامت بزنند، هماهنگی را تسهیل کرده و اطمینان حاصل کنند که همه چیز برای ماجراجویی پیش رو به خوبی آماده شده‌ است.

Drops

در اپلیکیشن  Dropsبا استفاده از تمرین‌های حافظه مانند فلش کارت یا روش‌های خاص آموزش لغات، تجربه فضای آموزش زبان‌های خارجه را شبیه‌سازی می‌کند. این سبک یادگیری بسیار بهتر از سایر برنامه‌های زبانی است که بر ساختار دستوری تمرکز دارند. اگر برای یک سفر کوتاه به کشوری ناآشنا می‌روید، نگران صحبت کردن به آن زبان نخواهید بود، زیرا شما فقط می‌خواهید کلمات و عبارات مهم را به سرعت به خاطر بسپارید. Drops بیش از 50 زبان را برای یادگیری لغات ضروری ارائه می‌دهد.

Rome2Rio

Rome2Rio  یک ابزار مفید برای رسیدن از نقطه A به نقطه B است. اگر نقطه شروع و مقصد خود را مشخص کنید، تمام راه‌هایی را که می‌توانید به آنجا برسید (هواپیما، ماشین، اتوبوس و قطار) به شما نشان می‌دهد. هر گزینه چه مدت زمان می‌برد و هزینه آن چقدر است. اگر این یک مسیر حمل‌ونقل عمومی است، اتوبوس‌ها و قطارهای خاصی را که باید سوار شوید (و همچنین گزینه‌های جایگزین، اگر آنها را از دست بدهید) به اشتراک می‌گذارد و وب‌سایت‌های رزرو مناسب را به شما معرفی می‌کند.

داشتن همه گزینه ها، تصمیم گیری آگاهانه را آسان می‌کند. با استفاده از این ابزار، افراد ماجراجو از فشار جستجوی دستی برای بهترین مسیرها و راه‌ها راحت خواهند شد. Rome2Rio یک اپلیکیشن سفر است که بهترین مسیرها را برای شما پیدا می‌کند.

Culture Trip

اپلیکیشن کاربردی سفر برای کشف بهترین فرهنگ، غذا، و تجربیات محلی در سراسر جهان. با محتوای انتخاب‌شده و توصیه‌های شخصی‌شده، مقاله‌ها، ویدیوها و راهنماهایی را ارائه می‌کند که جواهرات پنهان و مکان‌هایی که باید بازدید کنید را به نمایش می‌گذارد. از جاذبه‌های بی‌سابقه گرفته تا رستوران‌های برتر، Culture Trip  به شما کمک می‌کند در قلب و روح مقصدتان غوطه‌ور شوید و تجربه‌های فراموش‌نشدنی سفر را تضمین کنید.

با این اپلیکیشن سفر نه تنها می‌توانید انواع غذاخوری و هتل را در مقصد مورد نظر خود کاوش کنید، بلکه می‌توانید کارشناسان و میزبان‌های محلی را نیز بیابید تا ببینید آیا ملاقات با آن‌ها برای شما جالب است یا خیر.

Day One

با استفاده از این اپلیکیشن سفر، می‌توانید مانند یک حرفه‌ای، مجله سفر دیجیتال ایجاد کنید. فقط یک طرح‌بندی زیبا را انتخاب کنید و شروع کنید به اضافه کردن مکان‌ها، عکس‌ها، نقشه‌ها و خاطرات مربوط به مقاصدی کنید که بازدید کرده‌اید. شما می‌توانید به طور خودکار داده‌های آب‌و‌هوا، ساعت و تاریخ را اضافه کنید. آیا می‌خواهید خاطرات سفر خود را با جهان به اشتراک بگذارید؟ سفرنامه خودتان را چاپ کنید! این احتمالا بهترین اپلیکیشن سفر برای iOS است.

چالش‌های کلیدی که این 5 مورد از بهترین اپلیکیشن سفر آن‌ها را حل می‎کند

رزرو بلیط. از دردسرهای معمول رزروهای لحظه آخری و تعطیلات ناموفق با انواع اپلیکیشن سفر که جدیدترین آیتم‌ها و امکانات را معرفی می‌کنند، بگذرید.

رزرو محل اقامت. در طول سفر خود از آرامش خاطرتان لذت ببرید، زیرا می‌دانید که در پایان روز مکانی دلپذیر برای استقبال از شما وجود دارد.

صرفه جویی در روز. برنامه‌هایی برای کمک به شما در هر کاری؛ از پیدا کردن بهترین رستوران‌های شهر گرفته تا رزرو لحظه آخری برای صرفه‌جویی در تعطیلات، یا پیدا کردن بهترین و مناسب‌ترین مکان‌ها برای کمپینگ در طبیعت.

دور زدن. با برنامه نقشه سفر به راحتی در محیط‌های جدید پیمایش کنید. این شما را به نقطه مقصد می‌رساند و به شما کمک می‌کند از برخوردهای ناخوشایند و موانع زبانی با مردم محلی جلوگیری کنید.

ملاقات با مردم. برنامه‌هایی که برای کمک به رزرو اقامتگاه محلی و آشنایی با مردم و فرهنگ محلی طراحی شده‌اند.

نام چند مورد دیگر از بهترین انواع اپلیکیشن سفر

  • پیش‌بینی دقیق آب‌و‌هوا با DarkSky
  • پیگیری هزینه‌های سفر گروهی با TripSplitter Lite (مخصوص  iOS)
  • تبدیل ارز با XE Currency
  • پیدا کردن راهنماهای تورهای محلی Vayable

سخن پایانی

در دنیای سفر که به سرعت در حال توسعه است، اپلیکیشن‌های موبایل نقشی اساسی در شکل دادن به نحوه برنامه‌ریزی، رزرو و تجربه سفرهایمان ایفا می‌کنند. فراموش نکنید که بسیاری از مقاصد مانند مکان‌های مورد بازدید، موزه‌ها و پارک‌ها نیز اپلیکیشن سفر مخصوص سایت خود را ارائه می‌دهند. همچنین سعی کنید انواع پادکست‌ها را برای سفر خود جستجو کنید.

سوالات متداول

اپلیکیشن سفر چگونه کار می‌کند؟

به طور مثال، سرویس رزرو سفر اپلیکیشنی است که به کاربران امکان می‌دهد از طریق دستگاه‌های خود مکان‌های اقامتی را مرور، مقایسه، انتخاب و رزرو کنند. راحتی کاربر اولویت اصلی هر اپلیکیشن سفر است. بنابراین، آن‌ها معمولا گزینه‌های جستجوی پیشرفته را هم ارائه می‌دهند. به این ترتیب مثلا افراد می‌توانند اتاق‌های هتل را بر اساس قیمت، موقعیت مکانی، تعداد ستاره‌ها و... فیلتر کنند.

کدام اپلیکیشن سفر، بیشترین تعداد دانلود را به خود اختصاص داده است؟

اپلیکیشن Google Maps به عنوان بیشترین تعداد دانلود در سراسر جهان در بین برنامه‌های سفر منتخب در سال 2023 گزارش شده است. در آن سال، این برنامه نزدیک به 130 میلیون بارگیری را در iOS و Google Play  ثبت کرد.

برای سفر به خارج از کشور به چه اپلیکیشن هایی نیاز داریم؟

Maps.me  و Waze هم به صورت آنلاین و هم آفلاین کار می‌کنند. یعنی به شما این امکان را می‌دهد که نقشه کشور مورد نیاز خود را دانلود کرده و بدون اتصال به اینترنت از آن استفاده کنید. در اپ استور و پلی استور قابل دانلود هستند.




1403/05/26

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن