منو
با پادکست‌های سفر به زبان شیرینی فارسی، راهی یک سفر جذاب شوید!

با پادکست‌های سفر به زبان شیرینی فارسی، راهی یک سفر جذاب شوید!

1403/04/06

پادکست (Podcast) فایل صوتی است که در بستر اینترنت منتشر می‌شود و شما می‌توانید آن را به صورت آنلاین گوش دهید یا فایل را دانلود کنید. امروزه پادکست‌ها محبوبیت زیادی دارند و درباره موضوعات مختلف هستند. پادکست های سفر نیز طرفداران زیادی داشته و بهترین انتخاب، برای اوقات سفر خواهند بود. البته گوش دادن به پادکست، حتی در خانه و هر مکان دیگری نیز شما را مهمان لذت و آرامش یک سفر می‌کند. حالا این سوال پیش می‌آید که بهترین پادکست‌های فارسی با موضوع سفر چیست؟ برای پاسخ این سوال در ادامه همراه زی گلمپینگ باشید تا با فهرست پادکست های سفر آشنا شوید.


بهترین پادکست‌های سفر

پادکست‌های سفر تنوع زیادی دارند و هر یک با بیانی متفاوت و موضوعات متنوع مانند کمپینگ در طبیعت و تفریح، اطلاعات شما را افزایش می‌دهند. از سوی دیگر، گوش دادن به یک پادکست خوب، برای شما سرگرم‌کننده و جذاب خواهد بود.

رادیو جولون

رادیو جولون با گردشگری در ایران و جهان، همراه شما است و مقاصد سفر، درباره سفر و راه و روش سفر را می‌توان از اصلی‌ترین موضوعات این پادکست معرفی کرد. سالار موسوی و کیمیا خسروی، بنیان‌گذاران رادیو جولون هستند که هر دو در زمینه گردشگری و طبیعت‌گردی، فعالیت‌های بسیاری داشته‌اند. محوریت این پادکست، گفتگو میان این دو راوی است که در بعضی اپیزودها، یک مهمان نیز به آن‌ها می‌پیوندد. رادیو جولون فعالیت خود را از سال ۱۳۹۶ آغاز کرد و علاوه بر پادکست، در وبلاگ خود، پست‌های مفید دیگری نیز منتشر می‌کند.

رادیو کوله پشتی

اگر دوست دارید تا از طریق داستان‌های جذاب، راهی سفر به کشورهای مختلف جهان شوید، رادیو کوله پشتی و مهدی پارسا را دنبال کنید. مهدی پارسا پس از سال‌ها گردشگری در ایران، جهان‌گردی را آغاز کرد و داستان‌ها و تجربیات خود در هر سفر را در قالب یک اپیزود کوله پشتی منتشر می‌کند. بیان صمیمی و شیوای آقای پارسا و داستان‌های جذاب او از هر سفر، شما را به یکی از طرفداران کوله پشتی تبدیل می‌کند. جالب است بدانید که هر اپیزود، در مقصد سفر مهدی پارسا ضبط و منتشر می‌شود.

رادیو آهنگ سفر

در فهرست جذاب‌ترین پادکست‌های سفر فارسی، نام رادیو آهنگ سفر نیز جای می‌گیرد که شرح سفرهای افراد مختلف و گردشگری در ایران و جهان است. تفاوت این پادکست را می‌توان تنوع راویان دانست؛ در واقع هر داستان رادیو آهنگ توسط یک گروه روایت می‌شود. هر داستان شرح یک سفر است که ممکن است در چند اپیزود منتشر شود. برای برخی افراد، تنوع راویان این پادکست، از جذابیت‌های آن محسوب می‌شود و برخی دیگر معتقدند که تمام گویندگان، به اندازه کافی حرفه‌ای نیستند. در هر حال سلیقه‌ها متفاوت است؛ اما همچنان رادیو آهنگ سفر از محبوب‌ترین پادکست‌ها است که شما را مهمان سفرهای دور و نزدیک می‌کند.

رادیو دال

این پادکست روایتی است از افرادی که هر چند کوتاه، تجربه زندگی در یکی از کشورهای جهان را داشته‌اند. آرش طاهر، بنیان‌گذار و راوی رادیو دل، در هر اپیزود، گفتگویی صمیمی و جذاب با یک مهمان دارد و در خلال آن، مهمان پادکست، از تجربه‌ها و خاطرات خود از زندگی در خارج از ایران می‌گوید. این پادکست به شما کمک می‌کند تا اطلاعات مفیدی را از کشورهای مختلف جهان به دست آورید و به پاسخ سوال‌های خود درباره مهاجرت برسید.

رادیو ماجرا

یکی از بهترین پادکست‌های سفر، رادیو ماجرا، محصول لست سکند تورز است که تجربه متفاوتی از سفر و گردشگری را برای شما روایت می‌کند. موضوع رادیو ماجرا، سفرهایی ماجراجویانه به مقاصد ناشناخته و جذاب است؛ حال این مقصد می‌تواند در ایران یا دیگر کشورهای جهان باشد. رادیو ماجرا شما را به سفرهایی می‌برد که یک سفر معمولی نیست و تجربه‌ای است از ناشناخته‌ها؛ پس همراه اپیزودهای هیجان‌انگیز این پادکست باشید.

رادیو دور دنیا

شرکت سفرهای علی‌ بابا، از طریق رادیو دور دنیا، شما را به سفرهایی از گوشه و کنار دنیا می‌برد که تجربه بسیار جذابی است. رادیو دور دنیا در زمان همه‌گیری کرونا و با شعار «سفر از گوش تو تا گوشه گوشه دنیا» فعالیت خود را آغاز کرد. در این پادکست شما تنها با دیدنی‌های یک شهر و منطقه آشنا نمی‌شوید؛ بلکه از فرهنگ و آداب و رسوم آن منطقه نیز چیزهای جذابی می‌شنوید. سبک حرفه‌ای و شنیدنی رادیو دور دنیا موجب شده است تا طرفداران زیادی در میان کاربران فارسی زبان پیدا کند.

پادکست پا به راه

پادکست پا به راه نیز از دیگر پادکست های سفر جذاب و شنیدنی ایرانی است که توسط رسول فاضلی تولید می‌شود. در هر اپیزود پا به راه، رسول فاضلی، در حکم میزبانی است که با مهمان پادکست مصاحبه می‌کند تا تجربه‌های جذابی از گردشگری در قالب داستان‌های شنیدنی بیان شود. پادکست پا به راه، به نقاط مختلفی از ایران و جهان سفر می‌کند و شما با لحظه لحظه‌های این تجربه‌های گردشگری، همراه خواهید شد.

پادکست کشورگرافی

نام پادکست کشورگرافی را نیز باید در فهرست بهترین پادکست‌های سفر جای داد که چاشنی طنز و موسیقی، جذابیت کشورگرافی را دو چندان کرده است. این پادکست با شعار «با گوش سفر کنید»، شما را به جای‌جای این جهان می‌برد تا با فرهنگ، هنر، آداب و رسوم، موسیقی، تاریخ و جنبه‌های فرهنگی کشورهای مختلف جهان، از شرق تا غرب آشنا شوید. هر اپیزود کشورگرافی، نیم ساعت است؛ اما این سفر خیالی و کوتاه، بسیار جذاب و آموزنده خواهد بود.

سخن پایانی

در این مطلب به معرفی پادکست های سفر به زبان فارسی پرداختیم و اطلاعات کاملی درباره هر یک ارائه کردیم. سفر تجربه جذابی است، اما اگر دوست دارید تا بدون سفر، در خیال دشت‌ها و تپه‌ها غرق شوید یا پرنده خیال خود را بر فراز شهرهای مختلف به پرواز در آورید، گوش دادن به پادکست‌ها بهترین راه است. در ضمن، اگر تاکنون پادکست‌های زیادی گوش نکرده‌اید؛ موضوع سفر و گردشگری و اقامتگاه‌هایی مانند گلمپینگ و کمپ زدن، بهترین انتخاب برای شروع خواهد بود.

سوالات متداول

بهترین پادکست‌های سفر فارسی چیست؟

از بهترین پادکست های سفر می‌توان به رادیو جولون، رادیو کوله پشتی، رادیو آهنگ سفر، رادیو دال، رادیو دور دنیا، پادکست پا به راه و پادکست کشورگرافی اشاره کرد.

چگونه پادکست‌های سفر را گوش کنیم؟

شما می‌توانید از کانال تلگرامی هر پادکست، قسمت‌های مختلف آن را دانلود کنید. البته راه آسان‌تر و بهتر، نصب اپلیکیشن‌های پخش پادکست (پادگیرها) است. از جمله این اپلیکیشن‌ها برای اندروید و IOS می‌توان به Castbox، Himalaya، Pocket Casts و Google Podcasts اشاره کرد. همچنین اپلیکیشن Castro و Overcast نیز تنها برای سیستم عامل IOS در دسترس هستند.

موضوعات پادکست‌های سفر چیست؟

در این پادکست‌ها از موضوعات مختلفی مانند گردشگری ایران و جهان، موضوعات فرهنگی، هنری، موسیقی، آداب و رسوم، سفرهای خیال‌پردازانه، محیط زیست و گردشگری و... صحبت می‌شود؛ اما محوریت اصلی تمامی این موضوعات، به سفر باز می‌گردد.




1403/04/06

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن