منو
با بهترین بوتیک هتل‌های ایران آشنا شوید

با بهترین بوتیک هتل‌های ایران آشنا شوید

1403/02/28

زمانی که مهیای سفر به یک شهر یا منطقه خاص هستیم، یکی از سوالات همیشگی این است که در کدام هتل یا اقامتگاه اقامت کنیم؟ برای برخی افراد هتل، تنها یک جای خواب در طول سفر است و ظاهر و ویژگی‌های آن اهمیت زیادی ندارد.


اما دسته‌ای دیگر از افراد، در انتخاب هتل سخت‌گیر هستند و همیشه به دنبال اقامتگاه‌های جدید و جذاب می‌گردند. اگر شما نیز به محل اقامت خود در طول سفر اهمیت می‌دهید، پس لازم است تا با بهترین بوتیک هتل‌های ایران آشنا شوید. اگر این سوال در ذهن شما به وجود آمده که اصلا بوتیک هتل چیست و چرا انتخابی مناسب برای سفر ما محسوب می‌شود، ادامه این مطلب از زی گلمپینگ را از دست ندهید!

بوتیک هتل چیست؟

بوتیک هتل (Boutique Hotel) یکی از انواع اقامتگاه‌های گردشگری در ایران محسوب می‌شود. بوتیک هتل، یک هتل یا اقامتگاه معمولی نیست و ویژگی‌هایی دارد که آن را از دیگر هتل‌ها در یک منطقه متمایز می‌کند. بوتیک هتل‌های ایران و جهان دارای یک تم خاص و ویژگی منحصربه‌فردی هستند که موجب تفاوت آن یا دیگر هتل‌ها می‌شود. البته بوتیک هتل‌ها گران قیمت‌تر از هتل‌های معمولی هستند، چراکه خدمات ویژه‌تری را ارائه می‌دهند.

تعداد اتاق‌ها در بوتیک هتل، طبق یک استاندارد جهانی باید بیش از ۱۰ اتاق و کمتر از ۱۰۰ اتاق باشد. بهترین بوتیک هتل‌های ایران را هتل‌هایی با تم سنتی تشکیل می‌دهند که متناسب با آداب و فرهنگ هر شهر و منطقه ایجاد شده‌اند. اقامت شما در این بوتیک هتل‌ها، به نوعی، آشنایی با فرهنگ آن منطقه خواهد بود.

با بهترین بوتیک هتل‌های ایران آشنا شوید

در گردشگری خلاق انتخاب بوتیک هتل راهی برای تجربه‌ای متفاوت از گردشگری است که باید آن را امتحان کنید. اکنون این سوال پیش می‌آید که بهترین بوتیک هتل‌های ایران چیست و در کدام شهرها واقع شده‌اند؟ از بهترین بوتیک هتل‌ها در ایران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که در ادامه به طور مفصل درباره هر یک صحبت می‌کنیم:

  • بوتیک هتل کریاس اصفهان
  • بوتیک هتل نظامیه تهران
  • بوتیک هتل هفت پیکر گرگان
  • بوتیک هتل مزرعه امیر گیلان
  • بوتیک هتل لاله بیستون کرمانشاه
  • بوتیک هتل وکیل شیراز
  • بوتیک هتل سرای عامری ها کاشان
  • بوتیک هتل کاروانیکا کرمان
  • بوتیک هتل فولتون قشم
  • بوتیک هتل داد یزد

بوتیک هتل کریاس اصفهان

اگر به شهر اصفهان سفر کردید، تجربه اقامت در یکی از جذاب‌ترین بوتیک هتل های ایران یعنی هتل سنتی کریاس را از دست ندهید. این هتل در نزدیکی میدان نقش جهان واقع شده است و این موضوع نیز یکی از جذابیت‌های این هتل محسوب می‌شود. هتل کریاس، اتاق‌های دو تخته، سه تخته و چهار تخته دارد که بسیار زیبا و دیدنی هستند. عمارت این هتل، خانه‌ای تاریخی است که قدمت آن به دوره قاجار باز می‌گردد.

بوتیک هتل نظامیه تهران

هتل نظامیه یکی از بوتیک هتل های تهران است که فضایی سنتی با یک نمای جذاب دارد. عمارت این هتل، بنایی با بیش از ۱۰۰ سال قدمت است که زیبایی آن گردشگران را شگفت‌زده می‌کند. یک حیاط باصفا با حوض آبی رنگ و درختان بلند، تکمیل‌کننده این نمای سنتی است. البته در داخل اتاق‌ها، ترکیبی از دکوراسیون سنتی و مدرن در هم آمیخته تا راهی و زیبایی را هم‌زمان تجربه کنید.

بوتیک هتل هفت پیکر گرگان

در فهرست بهترین بوتیک هتل‌های ایران نام هتل هفت پیکر شهر گرگان نیز جای می‌گیرد که یک هتل جذاب است. بنای این بوتیک هتل شمال، خانه باقری‌ها بوده که از جمله عمارت‌های قدیمی در گرگان محسوب می‌شود. این هتل ۲۰ اتاق دارد و کلیه امکانات رفاهی را برای مهمان فراهم می‌کند. جالب است بدانید که هتل هفت پیکر گرگان از جمله بوتیک هتل‌های جدیدی است که در سال ۱۴۰۰ افتتاح شد.

بوتیک هتل مزرعه امیر گیلان

این بار برای دیدن یکی از بوتیک هتل های گیلان باید به سمت مناطق روستایی در اطراف شهر فومن برویم. قرارگیری این هتل در یک منطقه روستایی را می‌توان از جذاب‌ترین ویژگی‌های آن دانست. فضای داخلی اتاق‌ها با پنجره‌های چوبی رو به طبیعت سرسبز شمال باز می‌شوند تا نسیم خنک روح شما را نوازش دهد. تماشای مناظر اطراف هتل و یک طبیعت‌گردی تمام عیار، در انتظار شما است.

  • آدرس: استان گیلان، شهر فومن، کیلومتر ۶ قلعه رودخان، روستای گشت

بوتیک هتل لاله بیستون کرمانشاه

اگر مسافر کرمانشاه هستید، تجربه اقامت در یک بوتیک هتل رویایی را از دست ندهید. هتل لاله بیستون را می‌توان یکی از بهترین بوتیک هتل‌های ایران دانست که قرارگیری آن در محوطه بیستون، یک تجربه متفاوت از اقامت در هتلی سنتی خواهد بود. طراحی سنتی هتل همراه با یک دکوراسیون خاص و چشم‌نواز شما را شگفت‌زده می‌کند. چشم‌انداز بیستون و کوه‌های اطراف، همان چیزی است که در سفر به کرمانشاه به آن نیاز دارید!

بوتیک هتل وکیل شیراز

خوشا شیراز و وضعِ بی‌مثالش... این بار راهی شیراز و یکی از بهترین بوتیک هتل‌های ایران با نام هتل وکیل هستیم. هتل وکیل یک هتل ۳ ستاره در شهر زیبای شیراز است که ۳۲ اتاق در ۴ طبقه دارد. بنای این هتل یک ساختمان سنتی و زیبا است که در سال ۱۳۹۷ به یک هتل زیبا تبدیل شد. قرارگیری این هتل در بافت تاریخی شیراز موجب می‌شود تا به جاذبه‌های دیدنی این شهر دسترسی خوبی داشته باشید.

بوتیک هتل سرای عامری ها کاشان

بوتیک هتل عامری ها یک هتل خاص و رویایی است که علاوه بر زیبای ساختمان و فضای بیرونی آن، اتاق‌هایی بسیار منحصر به فرد و چشم‌نواز دارد. این هتل آخرین بار در سال ۱۳۹۳ بازسازی شد و امکانات کاملی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. هتل بوتیک عامری در مجموع ۳۲ اتاق و ۲ فضای رستوران دارد و آماده پذیرایی از شما مهمان شهر زیبای کاشان است.

بوتیک هتل کاروانیکا کرمان

هتل کاروانیکا کرمان یکی از جدیدترین بوتیک هتل های ایران است که در سال ۱۴۰۱ تأسیس شد. این هتل یک بنای تاریخی است که ۵۷ اتاق و سوئیت مختلف دارد که به صورت یک تخته، دو تخته و سه تخته هستند. پنجره‌های رنگارنگ اتاق‌ها به حیاط زیبا و حوض جذاب هتل باز می‌شود تا از تماشای زیبایی‌های آن غرق در لذت شوید. امکانات این هتل نیز کامل است تا تجربه راحتی از اقامت در شهر کرمان و این بوتیک هتل جذاب را داشته باشید.

بوتیک هتل فولتون قشم

یکی از دیگر انتخاب‌ها در فهرست بهترین بوتیک هتل‌های ایران در جزیره زیبای قشم واقع شده است. این هتل، فعالیت خود را در سال ۱۳۹۶ آغاز کرد و ۵ طبقه با ۳۸ اتاق و سوئیت دارد. هتل فولتون در نزدیکی سواحل نیلگون خلیج فارس واقع شده است و فضای داخلی آن نیز با شیوه‌ای هنرمندانه طراحی شده است تا زیبایی هتل کامل باشد. تلفیق طراحی سنتی و مدرن، چیزی است که در هتل فولتون قشم تجربه می‌کنید.

بوتیک‌ هتل داد یزد

اگر به شهر یزد سفر کردید، پیشنهاد ما اقامت در یکی از بهترین بوتیک هتل‌های ایران با نام هتل داد یزد است. این هتل، یک بنای تاریخی با دیوارهای کاهگلی است که زیبایی آن شب‌ها با نورپردازی خاص هتل، چندین برابر می‌شود. امکانات رفاهی این هتل همچون پارکینگ مسقف، رستوران، کافی شاپ، مجموعه آبی و... کامل است تا اقامت راحتی را در هتل داد تجربه کنید. طراحی فضای اتاق‌ها نیز بسیار چشم‌نواز و جذاب است. اصلا اگر از خود مردم خونگرم شهر یزد هم سراغ یک هتل خوب را بگیرید، بدون شک هتل داد یکی از گزینه‌های پیشنهادی آن‌ها است!

کلام آخر

در این مطلب شما را با مفهوم بوتیک هتل و بهترین بوتیک هتل های ایران آشنا کردیم. شما می‌توانید در شهرهای اطراف محل زندگی خود بوتیک هتل‌های مختلفی را پیدا کنید که هر یک ویژگی‌های جذاب و خاص خود را دارند. اگر به دنبال گردشگری تجربه محور و تجربه‌های جدید در طول سفر خود هستید، این بار برای سفر به شهرهای مختلف ایران، یک بوتیک هتل را برای اقامت خود انتخاب کنید. مثلا اگر مقصد شما، مناطق شمالی کشور باشد، باید به رزرو بوتیک هتل چالوس فکر کنید.

شما چه بوتیک هتل‌هایی را در محل اقامت خود می‌شناسید؟ لطفا آن‌ها را به ما و دیگر کاربران نیز معرفی کنید.

سوالات متداول

بوتیک هتل چیست؟

بوتیک هتل اقامتگاه‌هایی خاص با ویژگی‌های منحصر به فرد هستند که تجربه‌ای متفاوت از اقامت در یک هتل را برای شما رقم می‌زنند. در ایران بسیاری از هتل‌های سنتی و جذاب را می‌توان به عنوان بوتیک هتل معرفی کرد.

بهترین بوتیک هتل های ایران کدام اند؟

از بهترین بوتیک هتل‌های داخلی می‌توان به بوتیک هتل کریاس اصفهان، بوتیک هتل نظامیه تهران، بوتیک هتل هفت پیکر گرگان، بوتیک هتل وکیل شیراز، بوتیک هتل لاله بیستون کرمانشاه، بوتیک هتل داد یزد، بوتیک هتل فولتون قشم، بوتیک هتل سرای عامری ها کاشان و... اشاره کرد.

کدام بوتیک هتل‌ها در تهران قرار دارند؟

بوتیک هتل های تهران شامل هتل بوتیک طوبی، هتل بوتیک شمشک، هتل بوتیک نظامیه و هتل بوتیک حنا است.

قیمت بوتیک هتل‌ها چقدر است؟

معمولا هزینه اقامت در بوتیک هتل‌ها، بیش از هتل‌های معمولی است که این قیمت بالاتر، به دلیل ویژگی‌های خاص و خدمات ویژه بوتیک هتل دریافت می‌شود.




1403/02/28

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن