منو
خاص‌ترین اقامتگاه‌های ایران؛ تجربه سفری متفاوت و جذاب

خاص‌ترین اقامتگاه‌های ایران؛ تجربه سفری متفاوت و جذاب

1403/02/28

سفر همیشه تجربه دلچسبی است تا از روزهای پر مشغله و خسته‌کننده دور شویم؛ حال اگر یک اقامتگاه خاص و جذاب را انتخاب کنیم، این تجربه سفر دلچسب‌تر هم می‌شود.


 یک اقامتگاه خاص می‌تواند یک هتل یا اقامتگاه بوم گردی باشد که ویژگی‌های متمایزی دارد. پس اگر شما نیز به دنبال تجربه‌ای متفاوت هستید، باید خاص‌ترین اقامتگاه‌های ایران را بشناسید. این اقامتگاه‌ها بخشی از گردشگری تجربه محور با کوله‌باری از خاطرات خوش محسوب می‌شوند. اگر این سوال برای شما پیش آمده که اقامتگاه‌های خاص ایران کدام هستند و هر یک چه ویژگی‌هایی دارند؛ ادامه این مطلب را دنبال کنید.

معرفی 8 اقامتگاه خاص در ایران

خاص‌ترین اقامتگاه‌های ایران باید یک ویژه متمایز و متفاوت داشته باشند تا بتوان آن‌ها را یک اقامتگاه خاص معرفی کرد؛ البته از انواع اقامتگاه‌های گردشگری در ایران ممکن است در این فهرست جای گیرند. ۸ مورد از خاص‌ترین اقامتگاه‌های ایران را می‌توان به شرح زیر معرفی کرد:

  • اقامتگاه سنتی پسین شیراز
  • هتل سرای عامری‌ها در کاشان
  • اقامتگاه بوم گردی لوتکا گیلان
  • اقامتگاه ماجرا جزیره هرمز
  • اقامتگاه کلبه‌های سوئیسی زانوس در مازندران
  • هتل صخره‌ای لاله کندوان تبریز
  • هتل داد یزد
  • اکوکمپ دورنا مشگین شهر اردبیل

اقامتگاه سنتی پسین شیراز

معرفی عجیب‌ترین اقامتگاه‌های ایران را با اقامتگاه پسین شهر شیراز آغاز می‌کنیم که در نزدیکی نارنجستان قوام قرار داد. بنای این اقامتگاه، عمارتی قدیمی از دوره قاجار است که اکنون به شکل یک اقامتگاه سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اقامتگاه پسین علاوه بر زیبایی فضای داخلی، به جاذبه‌های دیدنی شهر هم نزدیک است. کمی در حیاط بنشینید و با تماشای حوض آبی و گل و گیاهان زیبا، نفسی تازه کنید و مهیای گردش در شیراز زیبا شوید.

  • آدرس: استان فارس، شهر شیراز، خیابان لطفعلی خان زند، کوچه نارنجستان قوام، پلاک ۲۰
  • شماره تماس: ۰۷۱۳۲۲۲۰۰۱۵

هتل سرای عامری‌ها در کاشان

این بار راهی کاشان هستیم تا در هتلی خاص و زیبا اقامت کنیم. هتل سرای عامری‌ها یکی از خاص‌ترین اقامتگاه‌های ایران است که هتلی سنتی با معماری منحصر به فرد محسوب می‌شود. اغلب ما با هدف تماشای بناهای تاریخی به کاشان سفر می‌کنیم، حال با اقامت در هتل عامری‌ها هدف سفر تکمیل می‌شود! قدمت بنای این عمارت به دوره قاجار باز می‌گردد که ابراهیم خلیل خان عامری، حاکم کاشان در آن ساکن بوده است و امروزه کارکرد یک هتل زیبا را دارد.

  • آدرس: شهر کاشان، محله علوی، خیابان علوی، بن بست باستان هفتم، پلاک صفر، طبقه همکف
  • شماره تماس: ۰۳۱۵۵۲۴۰۲۲۰

اقامتگاه بوم گردی لوتکا گیلان

استان گیلان از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در ایران است و یکی از خاص‌ترین اقامتگاه‌های ایران نیز در این منطقه قرار دارد. اقامتگاه بوم گردی لوتکا یک اقامتگاه روستایی بوده که در روستای سرخشکی ساخته شده است. طبیعت بکر منطقه و زیبایی یک بنای روستایی باعث می‌شود تا کوله‌باری از خاطرات خوش از سفر را به همراه خود ببرید. حال و هوای جنگل‌های گیلان و نسیم جنگل را در یکی از عجیب‌ترین اقامتگاه‌های ایران یعنی اقامتگاه بوم گردی لوتکا تجربه کنید!

  • آدرس: گیلان، ۵ کیلومتر بعد از منطقه آزاد انزلی، روستای سرخشکی
  • شماره تماس: ۰۹۰۴۶۷۴۲۸۷۱

اقامتگاه ماجرا جزیره هرمز

این بار راهی جزیره زیبای هرمز هستیم با یکی از اقامتگاه‌های خاص و متفاوت این منطقه! هتل ماجرا هرمز از گنبدهای خشتی رنگارنگی ساخته شده است که با حال و هوا و خاک رنگارنگ جزیره هم‌خوانی عجیبی دارند. در این اقامتگاه امکانات مختلفی مانند رستوران، خدمات خشک‌شویی، دستگاه تهویه و... در اختیار گردشگران قرار دارد. هتل ماجرا یکی از بهترین اقامتگاه‌های جنوب ایران است و تماشای آب‌های نیلگون خلیج فارس، جذابیت سفر شما را تکمیل می‌کند.

  • آدرس: استان هرمزگان، جزیره هرمز، اقامتگاه رنگارنگ ماجرا
  • شماره تماس: ۰۹۱۹۶۳۶۹۲۷۱

اقامتگاه کلبه‌های سوئیسی زانوس در مازندران

شمال ایران با طبیعت زیبا و بکر، همیشه مقصد جذاب گردشگری است. اگر در فکر سفر به استان مازندران هستید، پیشنهاد ما به شما دهکده گردشگری روستای زانوس است. در این منطقه یکی از اقامتگاه‌های خاص شمال ایران قرار دارد. این اقامتگاه را کلبه‌های زیبا به سبک معماری سوئیسی تشکیل می‌دهند؛ با نمای تماماً شیشه‌ای و منظره‌ای که از تماشای آن سیر نمی‌شوید! فاز اول این پروژه در سال ۱۴۰۰ بهره‌برداری شد و اقامتگاه، دارای تمامی امکانات لازم شامل رستوران، حمام، سرویس بهداشتی، آشپزخانه و... هستند.

  • آدرس: مازندران، نوشهر، بخش کجور، روستای زانوس، دهکده گردشگری زانوس
  • شماره تماس: ۰۹۰۲۲۹۷۷۶۰۷

هتل صخره‌ای لاله کندوان تبریز

یکی از دیگر هتل‌ها در فهرست خاص‌ترین اقامتگاه‌های ایران را می‌توان هتل صخره‌ای لاله معرفی کرد. این هتل خاص در دل صخره‌ها و در منطقه زیبای کندوان ساخته شده است. این هتل، معماری خارق‌العاده و زیبایی دارد و کلیه امکانات لازم را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. نزدیکی هتل لاله به جاذبه‌های گردشگری تبریز را می‌توان از دیگر ویژگی‌های آن دانست. پس اگر در فکر سفر به تبریز هستید، این هتل جذاب انتخاب مناسب شما است!

  • آدرس: استان آذربایجان شرقی، شهر تبریز، اسکو، دهکده توریستی کندوان، هتل صخره‌ای کندوان تبریز
  • شماره تماس: ۰۴۱۳۳۲۲۴۹۵۲

هتل داد یزد

اگر در تدارک سفر به یزد بودید و به دنبال یک هتل خاص در این شهر می‌گشتید، پیشنهاد ما هتل داد یزد است. این هتل نیز در فهرست جذاب‌ترین اقامتگاه‌های ایران قرار می‌گیرد و یک بنای تاریخی و به شدت زیبا است! برای کسانی که به رفاه بیشتر در محل اقامت خود اهمیت می‌دهند، هتل داد گزینه مناسبی است که کلیه امکانات لازم شامل رستوران، کافی شاپ، مجموعه آبی، پارکینگ سرپوشیده و... را در اختیار مهمانان هتل قرار می‌دهد. زیبایی بنای کاهگلی هتل داد، با نورپردازی‌های شبانه چندین برابر می‌شود!

  • آدرس: شهر یزد، میدان شهید بهشتی، خیابان دهم فروردین، پلاک ۲۱۴
  • شماره تماس: ۰۳۵۳۶۲۲۹۴۰۰

اکوکمپ دورنا مشگین شهر اردبیل

اگر دوست دارید تا اقامتگاهی عشایری را تجربه کنید، یکی از جذاب‌ترین آن‌ها در استان اردبیل و مشگین شهر واقع شده است. این اقامتگاه، یک اکوکمپ عشایری بوده و از جذاب‌ترین اقامتگاه‌های ایران شناخته می‌شود. اکوکمپ درنا با مصالح بومی و به سبک زندگی عشایر شاهسون منطقه ساخته شده و در دامنه سبلان قرار دارد. زیبایی این منطقه بکر و خود اقامتگاه، تجربه‌ای فوق‌العاده از سفر به اردبیل خواهد شد.

  • آدرس: استان اردبیل، جاده گردشگری موئیل، ۲۰ کیلومتری جنوب مشگین شهر، نرسیده به دوراهی آبگرم قینرجه به سمت چپ، ۱ کیلومتر بعد از روستای ناصرآباد (دیزو)
  • شماره تماس: ۰۹۳۳۹۵۴۷۲۱۴

کلام آخر

حال که خاص‌ترین اقامتگاه‌های ایران را می‌شناسید، می‌توانید با توجه به مقصد سفر خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. البته انتخاب این اقامتگاه‌ها به سلیقه شما نیز بستگی دارد؛ مثلا اینکه به هتل‌های شهری علاقه بیشتری دارید یا به دنبال اقامتگاه‌های بوم گردی و روستایی هستید؛ در هر حال انتخاب با شماست! با این وجود، پیشنهاد می‌کنیم که برای تجربه گردشگری خلاق و سفری متفاوت، در هر شهر و منطقه در پی یک اقامتگاه خواص باشید.

سوالات متداول

خاص‌ترین اقامتگاه‌های ایران چه نوع اقامتگاهی هستند؟

یک اقامتگاه خاص ممکن است یک هتل، اقامتگاه بوم گردی، اکوکمپ، اقامتگاه‌های روستایی و عشایری یا هر نوع اقامتگاه دیگری باشد. در واقع، وجه تمایز آن‌ها ویژگی‌های خاص و ویژه اقامتگاه محسوب می‌شود نه نوع اقامتگاه!

کدام یک از اقامتگاه‌ها در ایران خاص هستند؟

از جذاب‌ترین و خاص‌ترین اقامتگاه‌های ایران می‌توان به اقامتگاه سنتی پسین شیراز، هتل سرای عامری‌ها در کاشان، اقامتگاه ماجرا جزیره هرمز، اکوکمپ دورنا مشگین شهر اردبیل، هتل صخره‌ای لاله کندوان تبریز، اقامتگاه کلبه‌های سوئیسی زانوس و... اشاره کرد.

کدام اقامتگاه‌ها در منطقه شمال ایران خاص و منحصر به فرد هستند؟

از اقامتگاه‌های خاص شمال کشور می‌توان از اقامتگاه کلبه‌های سوئیسی زانوس در مازندران، اقامتگاه بوم گردی کومه بهشهر، اقامتگاه کلبه سوئیسی دل سو نکا مازندران، اقامتگاه بوم گردی لوتکا رشت، اقامتگاه بوم گردی یارا تنکابن، اقامتگاه بوم گردی الیزه سوادکوه مازندران، اقامتگاه کلبه‌های عادل بابل و اقامتگاه آویشار تالش نام برد.




1403/02/28

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن