منو
بهترین شهرهای شمال برای سفر در زمستان

بهترین شهرهای شمال برای سفر در زمستان

1403/04/28

اگر تا به حال تجربه سفر به شمال در فصل زمستان را نداشته‌اید، به شما توصیه می‌کنیم برای یک بار هم که شده آن را تجربه کنید. لذت نوشیدن یک چای داغ و تماشای منظره جنگلی که زیر برف سفیدی پوشیده شده یکی از به‌یادماندنی‌ترین تصاویری است که در زندگی می توان آن را تجربه کرد. برای آشنایی با بهترین شهرهای شمال برای سفر در فصل زمستان با ما در این مقاله همراه باشید.


فصل زمستان بیشتر افراد خانه‌نشینی را ترجیح داده و سرگرم دورهمی‌های شبانه با دوستان در خانه هستند، اما آن‌هایی که سفر جزو برنامه‌های ثابت زندگی‌شان است و به خصوص افرادی که به سفر اکوتوریسم علاقمندند، شش ماه از سال را منتظر نمی‌مانند تا هوا گرم شود و کوله‌بار سفر خود را ببندند.

 در فصل زمستان هم می‌شود با سفری نیم‌روزه به شهرهایی از شمال سفر کرد که در قلب زمستان، هوایی معتدل دارند. از طرفی شهرهایی در شمال ایران که جنگل و کوه آن‌ها را احاطه کرده و مانند جاهای دیدنی کلاردشت در زمستان پوشیده از برف هستند هم می‌تواند بهترین مقصد برای گردشگران ماجراجو باشد.

در این مقاله می‌خواهیم شهرهایی در شمال ایران را معرفی کنیم که معمولا مقصد سفرهای گردشگران در فصل‌های بهار و تابستان هستند. این مقاله را بخوانید تا این بار با بعضی از بهترین شهرهای شمال برای سفر در زمستان آشنا شوید.

سفر به رشت در زمستان

گردشگران به شمال سفر می‌کنند تا نزدیک به جنگل، دریا و کوه‌های سرسبز باشند. در کلبه‌ای جنگلی یا ویلایی ساحلی یا یک کمپ لوکس اقامت داشته باشند و از زیبایی طبیعت بی‌نظیر شمال ایران لذت ببرند. اما رشت در کنار جنگل، کوه یا دریایی واقع نشده است. آنچه به ‌عنوان جاذبه‌های طبیعی رشت به شما معرفی می‌کنند، اغلب در شهرهای اطراف رشت واقع شده‌اند.

با این همه رشت یکی از معروف‌ترین شهرهای شمالی برای سفر و سومین مقصد گردشگری ایرانیان است. گرما، رطوبت بالا و آب و هوای مدیترانه‌ای این شهر، تابستان‌ها را داغ و شرجی می‌کند، به همین دلیل سفر در زمستان به شهر رشت، فرصت مناسبی برای گردش است.

شهر رشت دو میدان اصلی به نام‌های شهرداری و سبزه میدان دارد که بناهای قدیمی سفید رنگ اطراف آن‌ها قرار گرفته و پرواز و فرود کبوتران در فضای سنگفرش روبه‌روی این ساختمان‌ها، آن‌ها را تبدیل به یک لوکیشن عالی برای عکاسی کرده‌اند. می‌توانید از کوچه‌های فرعی یا مسیر اصلی سنگ‌فرش، به سمت بازار اصلی رشت بروید و در فضای تاریخی زیبای رشت غرق شوید.

اگر سفر مجردی و زنانه را انتخاب کرده‌اید، رشت یک مقصد بسیار امن برای گردش و اقامت است. هر شهری در گیلان، مجموعه‌ی متنوعی از غذاهای محلی دارد، اما هیچ شهری در استان گیلان مثل رشت، تمام این غذاهای محلی را در خود یک جا جمع نکرده است.

سفر به چالوس در زمستان

به غیر از سفرهای کوتاه یک روزه، چالوس به دلیل دسترسی راحت و سریع به طور همزمان به کوه و جنگل و دریا یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری مردم تهران و حومه نیز هست. در سفر در فصل زمستان به شهرهای شمالی، رفتن کنار دریا و ساحل کمتر مورد توجه گردشگران است؛ در عوض، فضاهای شهری و مسیرهای جنگلی و کوهستانی مقاصد اصلی سفر هستند.

در همین مسیر می‌توانید سری هم به مرداب هسل یا تالاب کنیچال در دل جنگل‌های مشل موزی بزنید. در زمستان سطح تالاب به رنگ صورتی و نارنجی درمی‌آید که در ترکیب با پوشش گیاهی اطراف مناظر شگفت‌انگیزی بوجود می‌آورد. نمک آبرود در نزدیکی چالوس هم یک مجموعه تفریحی تمام عیار دارد که می‌تواند یک مقصد خوب برای سفر در زمستان به چالوس باشد.

سفر به نوشهر در زمستان

بعد از شهر چالوس و چسبیده به آن، بندر زیبای نوشهر هم مثل چالوس و رامسر بین کوه و دریا و جنگل قرار گرفته و پر از جاذبه‌های طبیعی و تماشایی است. بندرگاه نوشهر که چند سالی است ورود به آن برای عموم آزاد شده و هرساله گردشگران زیادی برای بازدید به سمت خود می‌کشاند.

جنگل سیسنگان نزدیک به دریا و پر از درختان شمشاد، افرا، توسکا، لیلکی و باقی گونه‌های گیاهی بومی جنگل‌های هیرکانی است. دسترسی به این جنگل بین شهرهای نوشهر و نور راحت است و در مدت کوتاهی می‌توانید به یک منظره زیبای جنگلی در زمستان برسید. همچنین فضای این پارک جنگلی برای کمپینگ در طبیعت در زمستان هم مناسب است، زیرا این نقطه از شمال در فصل زمستان هوای معتدلی دارد.

سفر به بندرانزلی در زمستان

با تنها یک ساعت رانندگی از رشت به سمت غرب گیلان به بندر زیبای انزلی می‌رسید. منظره‌ای که موقع عبور از رودخانه‌ی انزلی و روی پل غازیان با آن روبه‌رو می‌شوید، یکی از استثنائی‌ترین مناظر شهری ایران است که پرواز مرغ‌های دریایی تکمیل می‌شود.

در کنار ساحل و دریا و مرداب زیبای انزلی که مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی این بندر هستند، فضای شهری بندر انزلی شامل بلوار، موج‌شکن و بازار هم جذابیت‌های خاص خود را دارند. در زمستان، اگرچه رفتن به کنار ساحل دریا شاید خیلی سرد و غیرممکن به نظر برسد، اما اگر لباس و کفش مناسب بپوشید، قدم زدن در موج شکن انزلی تا فانوس دریایی و عکاسی با پس‌زمینه لایه‌ی خاکستری رنگ و مه غلیظ دریا، تجربه‌ای فوق‌العاده و منحصر به فرد برایتان می‌سازد.

سفر به رامسر در زمستان

شهر رامسر اغلب به خاطر ویلاهای ساحلی متنوع و لوکس خود معروف شده است که در فصل زمستان هم گردشگران با هدف اجاره همین ویلاها به این شهر می‌آیند. اما رامسر علاوه بر دریا، پر است از مناظر کوهستانی و جنگلی و همچنین چشمه‌های آب گرم که یک نوع تفریح فوق‌العاده برای سفر در زمستان به شمار می‌روند.

عبور از مسیر زیبا و ییلاقی روستای جنت رودبار به سمت ارتفاعات دوهزار از جذابیت‌های دیگر سفر در زمستان به رامسر است. جواهرده، روستای مشهور ییلاقی دیگر در رامسر که در دل کوه قرار گرفته، در چند سال اخیر مقصد گردشگران شده و رستوران‌های با کیفیت و مشهوری مثل رستوران خاور خانم در این منطقه احداث شده است.

اگر تا به حال منظره زمستانی یک جنگل را در شهرهای شمالی ندیده‌اید، سری به جنگل زیبای دالخانی در فاصله ۳۰ کیلومتری شهر رامسر بزنید. جنگل دالخانی در روستای دالخانی و بعد از روستای گالش محله، یکی از بی‌نظیرترین مناظر زمستانی را دارد. اگر اهل عکاسی هستید، جنگل دالخانی و مسیر رسیدن به آن مقصد مناسبی برای شماست.

چطور برای سفر زمستانی به شهرهای شمالی آماده شویم؟

سفر جاده‌ای در زمستان می‌تواند بسیار لذت‌بخش و خاطره‌انگیز باشد اگر احتیاط و مراقبت کنید و برای سفر در زمستان همه چیز را پیش‌بینی کرده باشید. اول از همه باید وضعیت آب و هوا و شرایط باز یا بسته بودن احتمالی مسیرها در روزهای برفی را بررسی کنید. گام دوم تعمیر و آماده کردن خودرو و گام سوم پیش‌بینی کردن وضعیت محل اقامت در شمال است.

آمادگی برای رانندگی در زمستان

بررسی کلی خودرو، وضعیت لاستیک‌ها، زنجیر چرخ، ضد یخ، مایع برف پاک کن و برداشتن چندین دستمال مناسب پاک کردن شیشه‌ها، اطمینان از وضعیت بخاری خودرو و مجهز بودن به وسایل شخصی در مسیر مثل پاور بانک، پتو، فلاسک، آب و مقداری خوراکی‌های ضروری مثل نان و آجیل می‌تواند همه چیز را طی سفر برایتان امن و آسان کند.

آمادگی برای اقامت در زمستان

برای اینکه وقتی به مقصد می‌رسید ناچار نباشید وقت و انرژی زیادی را صرف پیدا کردن اقامتگاه کنید، به خصوص برای سفر در فصل زمستان بسیار مهم است که محل اقامت شبانه را مشخص و آن را رزرو کرده باشید.

پس قبل از حرکت با چند کلیک از سایت زی گلمپینگ، اقامت گلمپینگ مورد علاقه خود را بررسی و رزرو کنید. برای اقامت زمستانی در شهرهای شمالی ویلای ساحلی و کلبه جنگلی را کمتر توصیه می‌کنیم. به عوض، اجاره اقامتگاه بوم گردی در فصل زمستان انتخاب‌های بهتری هستند. فضاهایی مثل حیاط یا محوطه ساحلی ویلاها در زمستان بلااستفاده خواهند بود. با انتخاب اقامتگاه بوم گردی، دسترسی به طبیعت هم برایتان راحت‌تر خواهد شد.

در زمستان‌ها اکثر شهرهای شمالی به حد ملایم و خوشایندی از رطوبت می‌رسند و به دلیل همین کاهش رطوبت هوا، اگر خود را در معرض بادهای شدید کنار ساحل قرار ندهید، زمستان‌هایی معتدل دارند. اما باز هم نیاز است که پیش از حرکت وضعیت آب و هوا را بسنجید.

سخن پایانی

از خوبی‌های سفر در زمستان به شهرهای شمالی همین بس، که ویلاهای ساحلی و سایر اقامتگاه‌ها به طور کلی نسبت به بهار و تابستان قیمت مناسب‌تری دارند و ممکن است تخفیفاتی از طرف میزبان پیشنهاد شود، به‌ خصوص اگر سفر زمستانی شما به شمال در روزهای تعطیل یا آخر هفته نباشد.

سوالات متداول

در سفر به شمال در زمستان کدام شهر بریم؟

برای سفر زمستانی به شمال، جاده چالوس، متل قو، نمک آبرود، رامسر، ماسوله و ماسال بهترین انتخاب هستند.

سفر در زمستان به شمال چه خوبی‌هایی دارد؟

سفر به شمال در فصل زمستان مزایای زیادی مثل خلوتی جاده‌ها، ارزان شدن قیمت اقامتگاه‌ها، هوای خنک و مناظر طبیعی شگفت انگیز زمستانی دارد.

برای سفر به شمال در زمستان چه کارهایی نیاز است که انجام دهیم؟

رزرو آنلاین اقامتگاه پیش از سفر، بررسی وضعیت آب و هوا در مقصد و جاده‌، بازدید و کنترل سلامت خودرو مثل بررسی وضعیت ترمز، چک کردن روغن موتور و آب رادیاتور و داشتن زنجیرچرخ.

گرم‌ترین شهر شمال در فصل زمستان کجاست؟

در نور مازندران میانگین دمای هوا بین 2 تا 8 درجه سانتیگراد در فصل زمستان است.




1403/04/28

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن