منو
عکاسی در سفر؛ ترفندهایی که شما را حرفه‌ای می‌کند!

عکاسی در سفر؛ ترفندهایی که شما را حرفه‌ای می‌کند!

1403/05/24

بعضی‌ها موقع مسافرت سوغاتی جمع می‌کنند، شاید شما ترجیح بدهید تصاویر زیبا جمع کنید.. عکاسی در سفر مانند ماشین زمان است، خاطرات سفری را که می‌توانید سال‌ها به آن نگاه کنید و از آن لذت ببرید، ثبت می‌شود. در این مقاله ترفندهایی برای عکاسی در سفر مبتدی را برای کمک به بهبود تصاویر خود در تعطیلات بعدی پیدا خواهید کرد!


طبیعتا می‌خواهید بهترین عکس‌های سفر ممکن را از این ماجراجویی یک بار در زندگی بگیرید تا با دوستان و اعضای خانواده خود در رسانه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید و شاید حتی روی دیوار خانه چاپ کنید.

در این مطلب از زی گلمپینگ شما بسیاری از نکات مورد علاقه عکاسی در سفر را خواهید یافت که باید بدانید تا با عکس‌هایی به خانه برگردید که دوست دارید به نمایش بگذارید.

امروز زمان یادگیری است، شروع کنیم.

زود بیدار شوید، تا دیروقت بیرون بمانید

نور مهم‌ترین عنصر برای یک عکاسی عالی است و نور ملایم، گرم و صبحگاهی تصاویر شگفت‌انگیزی ایجاد می‌کند.

طلوع خورشید تنها زمان برای گرفتن نور خوب نیست. غروب خورشید هم عالی است. یک ساعت پس از طلوع خورشید و یک ساعت قبل از غروب خورشید را به دلیل رنگ‌های ملایم و گرم و سایه‌های چشم‌نوازشان «ساعت‌های طلایی» نامیده‌اند. «ساعت آبی»، ساعتی پس از غروب خورشید (یا قبل از طلوع خورشید) است که آسمان هنوز آبی است، اما چراغ‌های شهر روشن است.

جستجوی مکان قبل از سفر

کتاب‌های راهنمای سفر در مورد مقصد خود را بخوانید. با دوستانی که آنجا بوده اند صحبت کنید. سرگردانی بدون برنامه جای خود را دارد، اما آماده بودن با تحقیق از قبل باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود. برای مثال می‌توانید پس از رزرو اقامت گلمپینگ و حضور در آنجا، عکس‌های رویایی بگیرید.

از مردم محلی اجازه بخواهید

عکاسی از مردم محلی در سفر، سخت است. اگر آن‌ها شما را درک نکنند چه؟ اگر بگویند نه چه؟ آیا آن‌ها دلخور خواهند شد؟

نکته کلیدی این است که ابتدا چند دقیقه با مردم صحبت کنید. سلام و احوال‌پرسی کنید. جهت را بپرسید. سوغاتی بخرید یا در مورد چیزی از آن‌ها تعریف کنید.

برخی افراد خواهند گفت نه. برخی از آن‌ها پول می‌خواهند (اما این به شما بستگی دارد). از آن‌ها برای وقت‌شان تشکر کنید، لبخند بزنید و به سراغ شخص دیگری بروید و دوباره تلاش کنید.

هرگز یادگیری را متوقف نکنید

در برخی از کلاس‌های عکاسی در سفر ثبت نام کنید. به طور منظم بیرون بروید و تمرین کنید. به این صورت بهتر می‌شوید، نه فقط به این دلیل که جدیدترین تجهیزات را دارید یا از فیلترهای محبوب اینستاگرام استفاده می‌کنید.

وقتی برای یادگیری تکنیک‌ها و مهارت‌های جدید از سایر ژانرهای عکاسی وقت بگذارید، عکاس سفر ماهرتری خواهید شد.

قانون یک سوم در عکاسی

یکی از ابتدایی‌ترین و کلاسیک‌ترین نکات عکاسی در سفر، یادگیری قانون یک سوم است که به شما کمک می‌کند ترکیب‌بندی‌های متعادل‌تری را ایجاد کنید.

تصور کنید یک تصویر را به صورت افقی و عمودی به یک سوم تقسیم می‌کنید. به عنوان مثال، قرار دادن یک شخص در امتداد خط شبکه سمت چپ به جای مستقیم در مرکز. یا اینکه افق خود را در یک سوم پایین نگه دارید، نه اینکه تصویر را به نصف تقسیم کنید.

آزمایش با ترکیب

تقریبا همیشه می‌توانید پس از آزمایش، ترکیب عکس بهتری به دست آورید. مطمئنا، اولین عکس را در حالت ایستاده بگیرید. اما سپس سعی کنید با زاویه کم روی زمین دراز بکشید. شاید هم بخواهید از زاویه بالاتری عکس بگیرید.

در کنار زوایای مختلف، سعی کنید از فواصل مختلف نیز عکاسی کنید. با یک عکس واید شروع کنید، سپس یک نسخه میان رده، و در نهایت، از نزدیک و شخصی بگیرید. هرگز به اولین ایده خود برای یک تصویر راضی نباشید!

سعی کنید عناصر قدرتمند پیش زمینه، میانی و پس‌زمینه را هم وارد کنید. اگر موضوع شما یک رشته کوه است - یک گل، رودخانه، حیوان یا صخره جالب برای قرار دادن در پیش زمینه پیدا کنید. این به تصاویر احساسی سه بعدی می‌دهد، به انتقال مقیاس کمک می‌کند و چشم بیننده را به بقیه عکس جلب می‌کند.

عکاسی در سفر را در اولویت قرار دهید

تلاش برای گرفتن عکس‌های فوری در حالی که از یک مکان به مکان دیگر با عجله جابجا می‌شوید، همان عکس‌های خسته کننده‌ای را خواهید داشت که بقیه دارند. مطمئن شوید که "زمان عکاسی" را در برنامه سفر خود برنامه‌ریزی کرده‌اید.

اگر با دوستانی سفر می‌کنید که اهل عکاسی در سفر نیستند، پیدا کردن زمان لازم برای ایجاد تصاویر خاطه‌انگیز می‌تواند دشوار باشد. برای اینکه عکاسی در سفر را در اولویت خود قرار دهید، باید چند ساعت به تنهایی بیرون بروید.

صبر همه چیز است!

عکاسی در سفر به معنای واقعی دیدن چیزی است که در مقابل شماست. اگر پیرو گردشگری آهسته باشید، نه فقط با چشمانتان، بلکه با قلب و ذهنتان هم آرامش را حس خواهید کرد. این نیاز به زمان و توجه اختصاصی دارد. قبل از فشار دادن شاتر سرعت خود را کم کرده و آگاهانه تلاش کنید تا از محیط اطراف خود آگاه شوید.

به جزئیات توجه کنید. آیا ابرها در نقطه‌ای چشم نواز هستند؟ اگر نه، آیا در 15 دقیقه‌ی آینده بهتر به نظر می‌رسند؟ در یک گوشه خیابان بنشینید و منتظر بمانید تا یک سوژه از آنجا عبور کند. سپس کمی صبر کنید، زیرا ممکن است عکس بهتری دریافت کنید. یا نه. اما اگر حوصله امتحان کردن را ندارید، ممکن است یک فرصت عکس فوق العاده را از دست بدهید!

عکس‌های سفر را در حالت دستی بگیرید

ممکن است فکر کنید که دوربین‌های مدرن عکاسی یا دوربین موبایل به اندازه کافی هوشمند هستند که می‌توانند به تنهایی، در حالت خودکار، عکس‌های باورنکردنی بگیرند. خب، اینطور نیست. در حالی که آن‌ها عکس‌های بسیار خوبی می‌گیرند، اما اگر می‌خواهید تصاویر واقعا خیره‌کننده‌ای داشته باشید، باید یاد بگیرید که چگونه تنظیمات دوربین خود را به صورت دستی کنترل کنید.

اگر در زمینه‌ی عکاسی در سفر تازه کار هستید، ممکن است تمام تنظیمات دوربین را که نیاز به تنظیم دارند متوجه نشوید. این موارد شامل ISO، دیافراگم و سرعت شاتر است. اگر می‌خواهید بهترین تصاویر ممکن را داشته باشید، باید رابطه بین آن‌ها و نحوه تنظیم این تنظیمات را به تنهایی بدانید.

  • با تنظیم دستی دیافراگم، کنترل بیشتری بر عمق میدان تصویر خود خواهید داشت.
  • با کنترل دستی سرعت شاتر، می‌توانید حرکت را به روش‌های خلاقانه‌تری ثبت کنید.
  • با کنترل دستی ISO، می‌توانید نویز تصاویر خود را کاهش دهید و با موقعیت‌های دشوار نور مقابله کنید.

عامدانه گم شوید!

اگر می‌خواهید تصاویری دریافت کنید که هیچ کس دیگری ندارد، باید بیشتر سرگردان باشید. بهترین راه برای انجام این کار پیاده‌روی است، بدون اینکه دقیقا بدانید کجا می‌روید. آدرس هتل خود را داشته باشید، تا در صورت نیاز بتوانید تاکسی بگیرید، سپس فقط جهت را انتخاب کنید و شروع به پیاده‌روی کنید.

در بسیاری از نقاط، مردم محلی تمایل دارند از حضور در مکان‌های توریستی اجتناب کنند. بنابراین اگر می‌خواهید ماهیت واقعی یک مقصد و افراد آن را به تصویر بکشید، باید از جمعیت دور شوید و خودتان به کاوش بروید.

کادر بندی عکس‌های خود

گاهی اوقات از یک غریبه می‌خواهیم که هنگام سفر از ما عکس بگیرد. این معمولا جالب نیست، زیرا اکثر مردم عکاسان فوق‌العاده‌ای نیستند، حتی اگر فکر کنند که هستند.

یادگیری درست کادربندی عکس نیازمند تمرین است. کمی فضای حائل در آسمان بالای آن کوه بگذارید. مطمئن شوید که افق مستقیم است. پای مردم را از پایین عکس برش ندهید. آیا چیزی در پس‌زمینه نابجا به نظر می‌رسد؟ فقط بر روی سوژه تمرکز نکنید، یک لحظه به بقیه کادر نگاه کنید تا مطمئن شوید که عکس عالی می‌گیرید!

فراموش نکنید که در لحظه زندگی کنید!

البته که این پست درباره ترفندهای عکاسی است، اما وقتی در سفر هستید، در هر لحظه از روز مشغول عکاسی نشوید. گاهی اوقات، شما فقط باید دوربین خود را زمین بگذارید و از لحظه لذت ببرید. مانند لذت بردن از کمپینگ در طبیعت و زمانی را که با دوستان و خانواده در سفر می‌گذرانید.

به دنبال الگوها و ساختار باشید

الگوها و ساختارهای هیجان‌انگیز در همه جا رخ می‌دهد، اغلب در مکان‌های غیرمنتظره. مثلا به پیچیدگی تورهای ماهیگیری فکر کنید.

برای مثال، جزئیات بناهای تاریخی می‌تواند زیبا باشد. متریال خارج از ساختمان (دیوارها، پنجره ها، درها) می‌تواند به موضوعی جداگانه تبدیل شود. نورپردازی هم در اینجا برای ثبت جزئیات بیشتر و بهتر نشان دادن ساختار ضروری است. نور باید از یک طرف بتابد تا تسکین و بافت ظریف را به تصویر بکشد.

سخن پایانی

عکاسی خوب در سفر ارتباط چندانی با تجهیزات ندارد، بلکه به شخصی که پشت دوربین است مربوط می شود. سعی کنید صبوری را تمرین کنید. سعی کنید کسی نباشید که عکس دیگران را خراب می‌کند، بلکه با عکاسان دیگر همانطور رفتار کنید که دوست دارید با شما رفتار شود.

سوالات متداول

چرا مردم عکاسی سفر می کنند؟

برای ثبت تصاویر خیره‌کننده از تجربیات خود در مکان‌های دور از خانه.

چگونه می‌توانم عکاسی زیبا داشته باشم؟

قانون یک سوم را رعایت کنید. به پس زمینه توجه کنید. در اوایل صبح و عصر عکاسی کنید.

 چگونه می‌توانم عکس‌های سفر خود را ویرایش کنم؟

افراد را از عکس‌ها حذف کنید. محو کردن و حذف نویز تصاویر. عکس خود را با ویژگی‌های پرتره روتوش کنید.یک کولاژ سفر بسازید.




1403/05/24

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن