منو
تجربه اقامت در زی گلمپینگ و نکاتی که بهتر است قبل سفر بدانید!

تجربه اقامت در زی گلمپینگ و نکاتی که بهتر است قبل سفر بدانید!

1403/05/29

گلمپرها از محیطی دنج مانند چادر با تخت‌خواب راحت، ملافه‌های لوکس و نور مناسب لذت می‌برند. اگر با این مفهوم به تازگی آشنا شده‌اید، ممکن است ندانید که چه انتظاراتی از یک اقامت گلمپینگ می‌توانید داشته باشید. برای اینکه در سفر به زی گلمپینگ بتوانید از تجربه خود نهایت استفاده را ببرید، این راهنما را برای شما گردآوری کرده‌ایم.


هرگز زمان بهتری برای کشف جادوی یک تجربه گلمپینگ وجود نداشته است. تمام آرامش طبیعت گردی و کمپینگ، با دردسر کمتر و کمی زرق و برق بیشتر در زی گلمپینگ در اختیار شما قرار می‌گیرد. از مکان‌های تفریحی لوکس در خانه‌های چادری گرفته تا امکانات لوکس و فراتر از آن. برای هر مناسبتی که باشد، محیطی جذاب را تدارک دیده‌ایم.

زی گلمپینگ در ییلاقات کلاردشت واقع شده است. سایت گلمپینگ ما در چندین هکتار از جنگل‌های شگفت‌انگیز کلاردشت با مناظر رویایی در طبیعت استان مازندران قرار دارد. با ما در این مقاله همراه باشید تا بیشتر درباره تجربه اقامت در زی گلمپینگ و نکات پیش از سفر به آن بدانید.

بیا و کشف کن!

ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که می‌توانیم از همه چیزهایی که بشر اختراع کرده برای آسان‌تر کردن زندگی خود بهره‌مند شویم و در عین حال به طبیعت نزدیک‌تر باشیم، به ریشه‌های خود متصل باشیم و با شروعی جدید انرژی بگیریم. گردشگری خلاق یک تجربه مادام العمر برای شما ارائه می‌دهد.

با ما کشف کنید و به ما اجازه دهید بهترین تجربه اقامت در زی گلمپینگ را برای شما فراهم کنیم، کاوش کنید، جذب کنید یا به سادگی از اقامت در اقامتگاه خود لذت ببرید. اقامت در زی گلمپینگ برای زوج‌ها، خانواده‌ها و گروه‌هایی از دوستانی که به دنبال فرار از شلوغی زندگی روزمره هستند، پیشنهاد می‌شود. چه به دنبال گذراندن زمان با کیفیت با عزیزان خود باشید، چه به دنبال یک استراحتگاه آرام و چه یک ماجراجویی تمام عیار، اقامت در زی گلمپینگ انتخاب مناسبی برای شماست.

گلمپینگ‌ها چه خصوصیاتی دارند؟

  • گلمپینگ واقعی ساختار محکمی دارد و یک کف کرسی دارد و نه فقط کف چادر یا خاک.
  • محل استراحت گلمپینگ، تنها شامل یک تخت‌خواب ساده نمی‌شود. رختخواب لوکس گلمپینگ به این معنی است که شما در راحتی خواهید خوابید.
  • فضای استراحت گلمپینگ دارای تهویه هوا است. با این حال، برخی مکان‌ها آنقدر آب و هوای خنک دارند که تا زمانی که ساختار اجازه تهویه کافی را بدهد، می‌توانند از تهویه طبیعی بهره ببرند.
  • در یک گلمپینگ لوکس همه چیز در مورد محیط آن است که می‌تواند شامل تزئین محیط با رشته‌هایی از چراغ‌ها و فانوس‌ها و همچنین کارهای تزئینی مانند بالش‌های زیبا، میزها، صندلی‌ها و دیگر چیزهای کوچک در فضاهای داخلی باشد.
  • واحدهای گلمپینگ معمولا دارای یخچال و مایکروویو با اندازه استاندارد و یک کباب‌پز گازی در بیرون است. یا این مراکز می‌توانند رستوران‌هایی با وعده‌های غذایی بی‌نظیر داشته باشند، به طوری که جای خالی فضا و تجهیزات آشپزی را پر کنند.
  • اگر برق وجود نداشته باشد، گلمپینگ هم در کار نیست!
  • در گلمپینگ باید نوعی خدمات یا امکانات برای ارائه وجود داشته باشد که تجربه شما را جذاب کند. برای مثال، امکان این فراهم باشد که بتوانید از تورهای اطراف استفاده کنید.
  • حمام مهم‌ترین وسیله رفاهی برای گلمپینگ است. گلمپینگ لوکس معمولا یک حمام و دوش خصوصی کامل را فراهم می‌کند. فضای استحمام در گلمپینگ گاهی اوقات در یک ساختمان جداگانه و قابل مدیریت است.
  • باید راهی برای ایمن کردن وسایل شما در محیط اقامت شما وجود داشته باشد. همچنین باید نوعی امنیت در محل وجود داشته باشد، مانند نگهبان یا دروازه.

برای واجد شرایط بودن اقامت گلمپینگ، به همه این اجزا نیاز دارید.

نکات پیش از سفر گلمپینگ

با این 4 نکته برای سفر گلمپینگ خود آماده شوید:

تحقیقات خود را انجام دهید.

  • مکان را بررسی کنید.

گلمپینگ در یک طیف با گزینه‌هایی موجود در قیمت‌های مختلف وجود دارد. بنابراین، ممکن است امکانات خاصی در دسترس باشد یا نباشد. آیا گلمپینگ مورد نظرتان گرمایش، آب گرم، غذا، دوش یا هر امکانات دیگری را ارائه می‌دهد؟ این سوال به شما کمک می‌کند تصمیم بگیرید که به چه چیزی برای بسته‌بندی بار سفر نیاز دارید. قبل از شروع سفر، با منطقه، امکانات حمل و نقل و نوع فعالیت‌های تفریحی آشنا شوید.

  • آب‌وهوا را بررسی کنید.

یکی از مزیت‌های متعدد گلمپینگ این است که بستن بار سفر می‌تواند بسیار سبک‌تر باشد. شما مجبور نیستید چادر یا سایر تجهیزات سنگین کمپینگ را حمل کنید، زیرا اکثر سایت‌های گلمپینگ این تجهیزات را ارائه می‌دهند، تا مسافران راحت‌تر باشند. بنابراین، با این همه فضای اضافی چه خواهید کرد؟ بستن بار سفر برای آب‌وهوای غیرقابل پیش‌بینی یا فعالیت‌هایی مانند کوهنوردی یا اسکی که ممکن است در طول اقامت خود انجام دهید!

باید از قبل، اقامت گلمپینگ را رزرو کنید.

اگر سفر گلمپینگ بعدی خود را رزرو نکرده اید، همین الان این کار را انجام دهید! مکان‌های گلمپینگ به‌ویژه در آخر هفته‌ها به دلیل محبوبیت یا به دلیل این واقعیت که مکان‌های گلمپینگ معمولا مراکز کمتری نسبت به یک کمپینگ سنتی دارند، سریع‌تر رزرو می‌شوند. برنامه‌ریزی از قبل، امکان سفر به آن مقصد را برای شما تضمین می‌کند و در عین حال استرس ناشی از پیدا کردن مکان در آخرین لحظه را از بین می‌برد.

آماده‌سازی غذا

وقتی به مقصد گلمپینگ رسیدید، آخرین کاری که می‌خواهید انجام دهید این است که به سمت خواربار فروشی بدوید، زیرا شام را فراموش کرده‌اید. با این حال، فکر کردن به اینکه در سفرتان چه می‌خورید، احتمالا آخرین چیزی است که به ذهنتان می‌رسد. پس از تحقیق در مورد محل اقامت خود، باید در مورد آشپزی برنامه‌ریزی کرده باشید. آیا آنها اجاق گاز یا باربیکیو و فضای پخت‌و‌پز دارند؟ اگر مقصد گلمپینگ شما رستوران ندارد یا غذا ارائه نمی‌دهد، به احتمال زیاد مجبور خواهید بود خودتان روی آتشدان باز، اجاق گاز قابل حمل یا اجاق هیزمی غذا بپزید. اگر اینطور است، پس وعده‌های غذایی خود را از قبل آماده کنید. با این وجود امکان سفارش غذا در گلمپینگ‌های لوکس وجود دارد.

لیست بار سفر گلمپینگ را چک کنید.

الف) لباس: مطمئن شوید که بار مناسب فصل را بسته‌اید. اگر قصد انجام برخی فعالیت‌های خارج از منزل، مانند پیاده‌روی را دارید، فراموش نکنید که کفش کوهنوردی و جوراب‌های ضخیم خود را به همراه داشته باشید.

ب) سرگرمی: سرگرمی‌هایی را امتحان کنید که معمولا فرصت لذت بردن از آن را در خانه ندارید.

ج) لوازم بهداشتی: جدای از موارد اولیه - خمیر دندان، شامپو، شستشوی بدن و دئودورانت - ممکن است بخواهید مقداری ضد آفتاب و دافع پشه نیز همراه داشته باشید.

د) موارد اضافی: برای مثال ممکن است بخواهید یک جفت دمپایی برای پوشیدن در فضای داخل چادر همراه بیاورید.

این چهار نکته را دنبال کنید تا تجربه‌ای عالی از گلمپینگ را برنامه‌ریزی کرده باشید و اجازه دهید ماجراجویی خودش شروع شود! این موارد در اقامت زی گلمپینگ با راحتی بیشتری فراهم شده که در بخش خدمات می‌توانید از جزئیات هر واحد اقامتی آگاه شوید.

نکاتی برای استفاده حداکثری از تجربه اقامت در زی گلمپینگ

اکنون که اقامت در زی گلمپینگ را انتخاب کرده‌اید، زمان آن رسیده است که از ماجراجویی کمپینگ خود نهایت استفاده را ببرید. در اینجا چند نکته برای اطمینان از داشتن یک تجربه فراموش‌نشدنی وجود دارد:

طبیعت را در آغوش بگیرید

اقامت در زی گلمپینگ، فرصتی عالی برای ارتباط مجدد با طبیعت فراهم می‌کند. پیاده‌روی آرام داشته باشید، از تماشای پرندگان و آرامش اطراف خود لذت ببرید. کفش‌های پیاده‌روی راحت و یک دوربین دوچشمی را به همراه داشته باشید تا تجربه خود را در فضای باز افزایش دهید.

در فعالیت‌ها شرکت کنید

زی گلمپینگ طیف وسیعی از فعالیت‌ها را ارائه می‌دهد، از طبیعت گردی با راهنما متخصص گرفته تا جلسات تماشای ستارگان. از این فعالیت‌ها برای بهبود تجربه گلمپینگ خود بهره ببرید. غواصی، ماهیگیری، دوچرخه سواری، کوهنوردی یا آشنایی با اقوام، برای هر سلیقه، فعالیت‌های در نظر گرفته شده است.

از غذاهای محلی لذت ببرید

یکی از ویژگی‌های برجسته اقامت در زی گلمپینگ، لذت بردن از غذاهای لذیذ و محلی مازندران است که توسط سرآشپزهای ماهر تهیه می‌شود. زی گلمپینگ بر مواد محلی و ارگانیک تاکید دارد و طعم لذیذ غذاهای محلی را به شما ارائه می‌دهد.

به طبیعت احترام بگذارید

در حین لذت بردن از راحتی اقامت در زی گلمپینگ، احترام به محیط زیست بسیار مهم است. زباله‌ها را مسئولانه دفع کنید و از تماشای گیاهان و جانوران بدون ایجاد مزاحمت برای زیستگاه آن‌ها لذت ببرید.

ثبت خاطرات

لحظات اقامت در زی گلمپینگ با ارزش هستند، بنابراین ثبت آنها را فراموش نکنید. عکس بگیرید، تجربیات خود را یادداشت کنید، و جادوی ماجراجویی گلمپینگ خود را مدت‌ها پس از پایان آن دوباره زنده کنید.

سخن پایانی

همین امروز اقامت در زی گلمپینگ را رزرو کنید و ترکیب کاملی از گردشگری ماجراجویانه در فضای باز و امکانات مجلل را کشف کنید. بهترین استراحت را تجربه کنید و خاطراتی بسازید که تا آخر عمر باقی بماند.

سوالات متداول

تجربه اقامت در گلمپینگ چگونه است؟

گلمپینگ تمام لذت‌های کمپینگ را ارائه می‌دهد، اما بدون سختی‌های آن با رفاه کامل و در عین حال توجه به سفری سبز و با حداقل آسیب به طبیعت.

در زی گلمپینگ چه تفریحاتی داریم؟

برای پیاده‌روی بروید. پیاده‌روی یک راه عالی برای کشف منطقه اطراف کمپ است. تماشای ستارگان. جهت‌یابی را امتحان کنید. چند بازی انجام دهید. زیر نور آفتاب چرت بزنید. یک پیک نیک داشته باشید. از تورهای ماجراجویانه مانند دوچرخه سواری، غواصی، کوهنوردی و... استفاده کنید.

در اقامت زی گلمپینگ چه امکانات رفاهی ارائه می‌شود؟

تخت‌خواب، حمام، آَشپزخانه، گرمایش و برق، حوله و روپوش، ملحفه، وای فای پرسرعت و همه امکاناتی که یک اقامت لوکس در طبیعت را می‌سازد.




1403/05/29

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن