منو
تجهیزات و چک لیست لوازم کمپینگ در طبیعت

تجهیزات و چک لیست لوازم کمپینگ در طبیعت

1403/03/25

سفر کردن یکی از تفریحاتی است که هرکسی حتی با حداقل هزینه‌ها هم می‌تواند آن را تجربه کند. برخی افراد اقامت در هتل‌ها را می‌پسندند و گروهی ترجیح می‌دهند گلمپینگ (اقامتگاه‌های قابل حمل شیک و لوکس در دل طبیعت) یا کمپینگ‌های ساده‌تر را انتخاب کنند تا برای چند روز تجربه زندگی در طبیعت‌های بکر و دیدنی را رقم بزنند.

حال پرسش اینجاست که آیا افراد می‌توانند بدون در نظر گرفتن شرایط و وسایل مورد نیاز کمپینگ در طبیعت، این شیوه از سفر را آغاز کنند؟ بدون شک چنین فرایندی بدون وسایل و ابزار لازم امکان‌پذیر نیست. بنابراین باید حتما اطلاعات کافی در مورد آنچه را که در پیش‌ دارید، از فردی باتجربه دریافت کنید. ما هم قصد داریم در این مطلب از زی گلمپینگ، کامل‌ترین چک لیست لوازم کمپینگ را در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید بهترین خاطرات را در سفر خود ثبت کنید.


چک‌ لیست لوازم کمپینگ که نباید فراموش کنید!

برای ورود به طبیعت باید همه چیز آماده باشد. فراهم کردن لوازم سفر باعث بالا رفتن کیفیت برنامه سیاحت شما می‌شود و لذت آن را چند برابر خواهد کرد. به‌علاوه در زمان و هزینه‌های شما نیز به میزان زیادی صرفه‌جویی خواهد شد. البته انتخاب این وسایل کاملا به مکان مورد نظر شما، آب‌وهوا، تعداد روزهای اقامت، تعداد نفرات و... بستگی دارد. نکته بعدی که باید در هنگام تهیه این ملزومات رعایت شود، استفاده از وسایل چندمنظوره به جای تک‌کاره است تا فضای کمتری اشغال شود. لیستی که در ادامه می‌بینید، وسایلی هستند که بیشترین استفاده را در سفرهای کمپینگ دارند.

چادر کوهنوردی

اولین چیزی که باید در چک لیست لوازم کمپینگ قرار بگیرد، چادر مناسب برای ماندن است. معمولا چادرهای کوهنوردی اندازه‌های مختلفی دارند. مثلا نمونه‌های یک ‌نفره آن جمع‌وجورتر و سبک‌تر هستند و برای افرادی که به تنهایی سفر می‌کنند، انتخاب بهتری خواهند بود. برای انتخاب این چادرها باید دو ویژگی ضدآب بودن و همچنین نصب راحت را مدنظر قرار دهید.

کوله پشتی

بهترین ساک مسافرتی برای کمپینگ، کوله‌‌پشتی‌های چندمنظوره هستند. این محصولات برای قرار دادن وسایل مورد نظرتان، اندازه مناسبی دارند و معمولا هر وسیله‌ای را که بخواهید، می‌توانید در آن‌ها جای دهید. پیشنهاد می‌شود حداقل ظرفیت کوله شما  40 لیتر باشد تا وسایل به‌طور کامل داخل آن جا شوند.

کیسه خواب

اگر قرار باشد برای یک یا چند شب در منطقه‌ مورد نظر بمانید، حتما باید برای خود کیسه خواب تهیه کنید. با توجه به دمای مکانی که قرار است به آنجا بروید، کیسه باید سرما یا گرما را حفظ کند. البته توجه به اندازه و وزن این محصول هم اهمیت دارد. معمولا کیسه‌ خواب‌هایی که از جنس پلی‌استر هستند، قیمت مناسب‌تری دارند؛ اما کسانی که زیاد به کمپ می‌روند، حتما باید به سراغ نمونه‌های حرفه‌ای‌تر بروند.

ظروف مناسب سفر

اگر قرار است به طبیعتی بکر سفر کنید، باید تمام وسایل کمپینگ برای صرف غذا را هم به همراه داشته باشید. معمولا تابه‌ و قابلمه‌های کوچک، قاشق، چنگال، کارد و... در بازار موجودند که مخصوص کمپ ساخته شده‌‌اند. در سفر خود به وسایلی مانند دربازکن بطری، فلاسک و... هم نیاز دارید، بنابراین بهتر است آن‌ها را در لیست وسایلی که باید به همراه ببرید، قرار دهید.

لوازم جانبی دیجیتال

از آنجایی که دوربین و گوشی عضوی جدانشدنی از سفرها هستند، باید حتما لوازم جانبی دیجیتال مورد نیاز آن‌ها را در کمپینگ به همراه داشته باشید. از جمله مهم‌ترین ملزومات این دسته، پاوربانک برای شارژ گوشی، هولدر نگهدارنده، کیف‌های ضدآب مخصوص گوشی، لنزهای مورد نیاز برای عکاسی و فیلمبرداری و... هستند.

پوشاک و کفش مناسب

مورد بعدی در لیست تجهیزات لوازم کمپینگ، پوشاک و کفشی متناسب با مکان مورد نظر است. انتخاب این وسایل کاملا به آب‌وهوای منطقه بستگی دارد، اما بهتر است که لباس‌ها و وسایلی را با خود ببرید که وزن کمی داشته باشند و فضای زیادی را در ساک شما اشغال نکنند.

لوازم شخصی و بهداشتی

توجه به مسائل بهداشتی و شخصی در کمپینگ هم اهمیت زیادی دارد. به‌ویژه اگر قرار است مدت زمان زیادی را در آنجا سپری کنید. بنابراین به همراه داشتن وسایل مورد نیاز خود مانند مسواک، خمیر دندان، مایع شست‌وشوی دست و صورت، دستمال، حوله، کرم ضدآفتاب و مرطوب‌کننده و... ضروری به نظر می‌رسد.

منبع نور

یکی دیگر از تجهیزاتی که باید برای کمپینگ همراه داشته باشید، منبع نوری مناسب است؛ زیرا با غروب خورشید، هوا تاریک می‌شود و وجود نور فانوس، چراغ‌های رشته‌ای، فندک و... لازم خواهد بود. البته در برخی مواقع هم می‌توان از آتش استفاده کرد.

زیرانداز

وسیله دیگری که در چک لیست لوازم کمپینگ برای سفر در نظر گرفته می‌شود، زیراندازهایی است که قابلیت جمع شدن دارند. این محصولات را هم می‌توانید از فروشگاه‌های مختلف خریداری کنید. از جمله ویژگی‌های زیراندازه مناسب، قابلیت پوشاندن ناهمواری‌های زمین و ایجاد مکانی مناسب برای استراحت است. معمولا نمونه‌های مختلف زیرانداز با مدل‌های فومی، بادی و خود بادشونده در بازار موجودند که هرکسی می‌تواند با توجه به نیاز خود آن‌ها را خریداری کند.

صندلی کمپینگ

نشستن روی سطوح ناهموار در طبیعت، کار سختی است. در چنین شرایطی داشتن صندلی کمپینگ در طبیعت، حس بهتری را به شما خواهد داد. این محصولات قاب‌های مقاومی دارند و به‌صورت تاشو طراحی می‌شوند. برای خرید صندلی کمپینگ باید به دنبال محصولات سبک باشید. همچنین اگر ویژگی‌هایی مانند جای لیوان، پشتی قابل تنظیم و... هم در آن‌ها وجود داشته باشد، گزینه بهتری برای خرید خواهند بود.

جعبه کمک‌های اولیه

در سفرهای کمپینگ، به‌ویژه آن‌هایی که در طبیعت‌های بکر و دور از آبادی‌ها انجام می‌شوند، احتمال وقوع هر حادثه‌ای وجود دارد. بنابراین جعبه کمک‌های اولیه را هم باید از وسایل ضروری این سفرها بدانیم. این کیت‌ها شامل باند، چسب زخم، محلول ضدعفونی‌کننده، قیچی و... هستند که برای درمان اولیه و سطحی آسیب به‌کار می‌روند.

مواد غذایی خشک

بخشی از لوازم طبیعت گردی مورد نیاز شما، آب و مواد غذایی هستند. مقدار و نوع این مواد بستگی به محلی دارد که قرار است به آن سفر کنید. بهترین گزینه برای تغذیه در کمپینگ، سبزیجات خام، انواع کنسرو و غذاهای آماده هستند. به همراه داشتن آب آشامیدنی را نیز در سفر خود فراموش نکنید، زیرا آب‌های موجود در طبیعت بهداشتی نیستند و ممکن است باعث ایجاد بیماری شوند.

مدارک شناسایی و پول

فراموش نکنید که حتما مدارک شناسایی و مقداری پول همراه خود داشته باشید. ملزومات این دسته شامل گواهینامه، کارت شناسایی، بیمه درمانی و سوابق بیماری، کارت بانکی، پول نقد و... هستند.

یک کمپینگ لذت بخش و فراموش نشدنی را تجربه کنید!

افراد زیادی هستند که هنوز اکوتوریسم یا کمپینگ را تجربه نکرده‌اند‌‌ و اطلاعی در مورد فرایند انجام آن ندارند. معمولا شخصی که راهنمای گروه کمپینگ است، اطلاعات لازم را در اختیار اعضا گروه قرار می‌دهد، اما داشتن چک لیست لوازم کمپینگ شبیه به آنچه که گفته شد، می‌تواند خیال شما را برای شروع این سفر راحت کند. ما سعی کردیم در این مطلب بیشتر به مواردی اشاره کنیم که ضروری‌ترین وسایل کمپینگ هستند. شما با توجه به تجربیات شخصی می‌توانید نظرات و پیشنهادهای خود را با ما به اشتراک بگذارید و ملزوماتی که جای آن‌ها در این لیست خالی است، به آن اضافه کنید.

سوالات متداول

منظور از کیت بقا در تجهیزات کمپینگ چیست؟

کیت بقا بسته‌بندی کاملی از وسایلی است که در شرایط ضروری به آن نیاز دارید. این کیت می‌تواند شامل هر چیزی مانند چاقو، چراغ قوه، بطری‌بازکن و... باشد که می‌توان برای انجام کارهای مختلف از آن‌ها استفاده کرد.

بهترین چادر برای کمپینگ باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

چادر کمپینگ نباید سنگین باشد و بهتر است اندازه آن متناسب با تعداد نفرات انتخاب شود. جنس چادر نیز باید ضخیم باشد تا شما را از گرما و سرما حفظ کند.




1403/03/25

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن