منو
کمپینگ با حیوانات خانگی

کمپینگ با حیوانات خانگی

1403/03/30

برای کسانی که حیوان خانگی دارند، کمپ زدن در طبیعت یکی از چالش‌های پیش رو است؛ اینکه با حیوان خانگی خود چه کنند؟! امکان کمپینگ با حیوانات خانگی مشکل این افراد را حل کرده است تا همراه با حیوان خود به کمپ رفته و لحظات خوشی را سپری کنند. تجربه کمپ رفتن با حیوان خانگی برای شما و حیوان خانگی جذاب خواهد بود، اما ابتدا باید نکات لازم برای همراه بردن پت به کمپینگ را بدانید. در ادامه این مطلب از زی گلمپینگ قصد داریم تا درباره کمپینگ با حیوان خانگی صحبت کنیم؛ پس تا انتها با ما همراه باشید.


چگونه با حیوانات خانگی به کمپینگ برویم؟

کمپینگ با حیوانات خانگی بدین معنا است که شما به یک محیط طبیعی رفته و در آنجا چادر برپا کنید؛ در حالی که حیوان خانگی خود را همراه دارید. اگر تصور می‌کنید که این کار غیر ممکن است؛ در همین ابتدا باید بگوییم که این تصور درست نیست! بدون شک همراه بردن حیوان خانگی مانند سگ برای شما جذاب خواهد بود و از سوی دیگر، حضور حیوان در طبیعت، فرصت آموزش و یادگیری پت را فراهم می‌کند؛ اما باید با چالش‌های پیش رو آشنا شوید.

شخصیت حیوان خانگی خود را بشناسید

بدون شک رفتار حیوان خانگی شما در کمپ با رفتاری که در خانه دارد، متفاوت خواهد بود. گاهی اوقات حیواناتی مانند سگ با قرارگیری در فضاهای باز و طبیعت، رفتارهای غیرمنتظره‌ای را از خود بروز می‌دهند. برای آگاهی از این رفتارها، پیش از کمپینگ، حیوان را برای پیک نیک یا گردش‌های دیگر از خانه بیرون ببرید. در این گردش‌ها، رفتارهای حیوان خود را بررسی کنید تا از شخصیت آن آگاه شوید. مثلا ممکن است که حیوان شما در محیط‌های باز جستجوگر شده و فعالیت بیشتری داشته باشد.

حیوان خود را برای رفتن به کمپینگ آماده کنید

برخی از حیوانات خانگی مانند سگ‌ها تربیت‌پذیر هستند و فرمان‌های شما را متوجه می‌شوند. فراموش نکنید که خطراتی مانند حمله حیوانات وحشی، سلامت پت شما را در طبیعت تهدید می‌کند. پیش از سفر و کمپ با سگ، دستوراتی را با حیوان خود تمرین کنید تا در صورت نزدیک شدن به هر موقعیت خطرناکی، برای حیوان بازدارنده باشد. هرچه حیوان شما بیشتر تربیت شده باشد، کمپینگ با حیوانات خانگی خطر کمتری خواهد داشت.

برای کمپینگ با حیوانات خانگی مکان مناسبی را انتخاب کنید

برای کمپینگ در طبیعت حیوان خانگی شما حکم یک دوست و همراه را دارد؛ پس در انتخاب مقصد سفر خود برای کمپینگ، شرایط حیوان را نیز در نظر بگیرید. جایی را برای کمپینگ انتخاب کنید که از نظر شرایط آب‌وهوایی برای حیوان خانگی شما آزاردهنده نباشد. مثلا محیط‌های خیلی گرم یا مرطوب برای برخی نژادهای سگ قابل تحمل نیست. از سوی دیگر، مسیرهای را انتخاب کنید که طی کردن آن‌ها برای حیوان خانگی آزاردهنده نباشد و برای رفع این مشکل کریرهای مخصوص حمل حیوانات به کمک شما می‌آید.

لوازم موردنیاز کمپ با حیوان خانگی را همراه خود بردارید

برای کمپ رفتن با حیوان خانگی خود، علاوه بر دیگر وسایل و تجهیزات، نیازمند همراه برداشتن لوازم حیوان خانگی خود هستید. قلاده با مشخصات، پوشش مناسب حیوان، وسایل نظافت، آب و غذای مناسب، ظرف غذا، جعبه کمک‌های اولیه حیوان و وسایل بازی پت را فراموش نکنید. به خاطر داشته باشید که کمپ با سگ باید برای خود حیوان هم سرگرم‌کننده باشد؛ پس هیچ وسیله‌ای را فراموش نکنید تا با خیالی آسوده راهی کمپ شوید.

از حیوان خود در برابر خطرات مراقبت کنید

طبیعت گردی با حیوان خانگی همیشه جذاب است، اما خطراتی نیز سلامت پت شما را تهدید می‌کند که باید به آن‌ها توجه کنید. در یک کمپ یا گلمپینگ خطراتی همچون حمله حیوانات وحشی مانند مار و گرگ، خوردن گیاهان سمی، گم شدن در طبیعت، گزش کنه و شپش یا تغییر شرایط آب‌وهوایی مانند گیر افتادن در سیلاب، برای حیوان خانگی شما خطر آفرین است. پس در طول سفر با دقت از حیوان خود مراقبت کنید تا مشکلی به وجود نیاید. همچنین برای بازی و تفریح در کنار حیوان باشید تا مطمئن شوید که خطری او را تهدید نمی‌کند.

نکات مهم کمپینگ با حیوانات خانگی

کمپینگ با حیوانات خانگی یک تجربه جذاب و خاطره‌انگیز برای شما خواهد بود، اما باید نکات مختلفی را برای کمپ با سگ یا دیگر حیوانات مدنظر قرار دهید. بایدها و نبایدها طبیعت گردی با حیوان خانگی شامل موارد زیر است:

  • پیش از ورود به هر منطقه‌ای، ابتدا بررسی کنید که همراه بردن حیوان خانگی ممنوع نباشد.
  • به علائم گرمازدگی یا سرمازدگی در حیوان خود دقت کنید و به محیطی با شرایط مناسب آب‌وهوایی بروید.
  • اگر در کنار اکوسیستم‌های آبی مانند رودخانه کمپ می‌زنید، مراقب احتمال افتادن حیوان در آب باشید.
  • مراقب باشید که حیوان خانگی شما به محیط زیست آسیبی نزند و زباله‌ها را از محیط جمع‌آوری کنید.
  • برای بازی و سرگرمی حیوان خانگی خود، وقت بگذارید و به هیچ عنوان با حیوان بدرفتاری نکنید.
  • مراقب باشید که حیوان به دیگر همراهان شما در کمپینگ حمله نکرده و آسیبی نزند.
  • پیش از سفر، به دامپزشکی مراجعه کرده و سلامت حیوان خانگی خود را بررسی کنید.
  • حیوان خانگی خود را در یک محیط دربسته مانند خودرو به تنهایی ترک نکنید.
  • در کمپینگ و طبیعت مانع از نزدیک شدن حیوان خود به دیگر حیوانات خانگی یا حیوانات وحشی شوید.
  • پس از بازگشت از سفر به حیوان خود وقت بدهید تا دوباره با محیط خانه هماهنگ شود.

کلام آخر

در این مطلب درباره کمپینگ با حیوانات خانگی صحبت کردیم و به معرفی نکات ماندن در طبیعت همراه با حیوان خانگی پرداختیم. اگر تاکنون برای سفرهای طبیعت‌گردی و اکوتوریسم نگران حیوان خانگی خود بودید، این بار حیوان را همراه خود ببرید. مطمئن باشید که با رعایت نکات لازم، کمپ رفتن با حیوان خانگی، یک تجربه دلچسب و متفاوت برای خود شما و حیوان خواهد شد.

سوالات متداول

برای جلوگیری از گم شدن حیوان خانگی در کمپینگ چه کنیم؟

برای کمپینگ با حیوانات خانگی یک قلاده مناسب تهیه کرده و اطلاعات پت و شماره تماس خود را در قلاده قرار دهید. همچنین استفاده از یک قلاده با جی پی اس انتخاب بهتری است که خیال شما را آسوده می‌کند. با این وجود، اولین اقدام شما برای جلوگیری از گم شدن حیوان خانگی، توجه کامل به پت و همراهی او است.

در طول کمپینگ به حیوان خانگی خود چه غذایی بدهیم؟

برنامه غذایی همیشگی پت را در طول سفر و طبیعت گردی با حیوان خانگی نیز ادامه دهید و غذاهای مناسب حیوان را همراه خود بردارید. هر گونه تغییر ناگهانی در رژیم غذایی حیوان ممکن است موجب بروز مشکلات گوارشی شود.

چگونه حیوان را برای سفر کمپینگ آماده کنیم؟

پیش از سفر، حیوان را به فضای باز و پیاده‌روی ببرید تا برای کمپینگ آماده شود. در طول این گردش‌ها، شخصیت حیوان خود را در فضای باز شناسایی کنید. همچنین دستورهایی را با حیوان تمرین کنید که در هنگامه مواجه با خطر، حالت بازدارنده داشته باشند.




1403/03/30

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن