منو
10 مورد از بهترین مقاصد گلمپینگ دنیا

10 مورد از بهترین مقاصد گلمپینگ دنیا

1403/03/29

برای طبیعت گردها و آنهایی که به گردشگری ماجراجویانه علاقه دارند، کمپ زدن همیشه یک گزینه عالی در سفر به مقاصد مختلف گردشگری است. اما در مقاصد گلمپینگ، شما فرصت این را خواهید داشت که در جاهای بی‌نظیر دنیا، کمپینگ در طبیعت را تجربه کنید.


کمپینگ در طبیعت کلا کار سختی است. مخصوصا اگر در سفر خارجی به سر برده باشید و قاعدتا امکان بردن خیلی از لوازم و تجهیزات مورد نیاز خود را ندارید. تجهیزاتی مثل چادر، وسایل پخت و پز و خیلی چیزهای دیگر. گلمپینگ که در این سال ها طرفداران زیادی پیدا کرده، در واقع یک نسخه ساده و آماده برای کمپینگ در طبیعت است و شما در این مکان ها در دل طبیعت خواهید بود اما فضایی مناسب‌تر برای استراحت دارید. در این مطلب از زی گلمپینگ ما 10 مورد از بهترین مقاصد گلمپینگ دنیا را به شما معرفی می کنیم که در جاهایی فوق العاده زیبا و با امکاناتی مناسب، می‌توانند میزبانانی عالی برای سفر شما باشند.

لاکچری‌ترین گلمپینگ‌های دنیا

استراحتگاه وحشی کلایوکوت (Clayoquot Wilderness Lodge)

مکان: جزیره ونکوور، بریتیش کلمبیا

این اقامتگاه در نقطه‌ای دورافتاده و احاطه شده توسط جنگل‌های بارانی، کوه‌ها و سواحل قرار دارد که به یک خلوتگاه لوکس با 25 چادر در امتداد سواحل کلایوکوت ساوند تبدیل شده است. چادرها که بر روی سکوهای مرتفع و کمی دورتر از کمپ اصلی ساخته شده‌اند، دارای تخت‌های دنج به سبک آدیرونداک و مبلمان مدرن با رنگ‌های خنثی هستند که محیط طبیعی را تکمیل می‌کنند. مهمانان روزهای خود را به تماشای نهنگ‌ها، تیراندازی به کبوترهای سفالی و کاوش در ذخیره‌گاه 600 هکتاری این خلوتگاه با پای پیاده یا سواره می‌گذرانند.

امان کمپ ساریکا (Aman Camp Sarika)

مکان: کنیون پوینت، یوتا

یکی دیگر از لاکچری‌ترین گلمپینگ‌های دنیا، امان کمپ ساریکا است که در داخل دره‌ای بکر در مجاورت بنای یادبود ملی گراند پله-اسکالانته، مجموعه‌ای از 10 آلاچیق است که با محیط اطراف خود ترکیب می‌شود. هر خانه یک یا دو خوابه، دارای یک سالن بزرگ، بار و منطقه غذاخوری است. در هر تراس‌ استخر، تلسکوپ، و شومینه‌های دنج قرار گرفته است. فعالیت‌های تفریحی در این مقصد گلمپینگ شامل اسب‌سواری و پیاده‌گردی با راهنما به پارک‌های ملی Zion و Bryce Canyon در نزدیکی، و همچنین تجربه‌های رقص حلقه‌ای و داستان‌گویی به رهبری تمرین‌کنندگان ناواهو است.

استراحتگاه در پازآپ (The Resort at Paws Up)

مکان: گریناف، مونتانا

این استراحتگاه یکی از مجلل‌ترین مزرعه‌های غربی به عنوان نمونه‌ای از بهترین گلمپینگ‌های دنیا، برای مهمانان از زمان افتتاح آن در سال 2005، در طبیعتی با بیش از 37000 هکتار از قله‌های صخره‌ای، مراتع و کاج‌های پوندروسا در دره بلک فوت، همراه با رودخانه پراکنده واقع شده است. چادرهای این اقامتگاه در ماه‌های گرمتر بین اواسط می و اواسط اکتبر قابل رزرو هستند.

سوئیت‌های برزنتی دارای حمام خصوصی، تخت‌خواب‌های بزرگ با قاب‌های چوبی، و حتی لوستر هستند، در حالی که یک غرفه غذاخوری مشترک دارای شومینه در آن وجود دارد که توسط یک آشپز کمپ خصوصی مدیریت می‌شود. راهنمایان آماده سازماندهی فعالیت های مهمان، از جمله ماهیگیری در محل و اسب سواری در مسیرهای خصوصی 100 مایلی هستند.

کمپ رودخانه دانتون (Dunton River Camp)

مکان: دولورس، کلرادو

یکی دیگر از بهترین مقاصد گلمپینگ دنیا، که کمتر از دو ساعت با پارک ملی مسا ورد کلرادو فاصله دارد، کمپ رودخانه دانتون با مساحت 500 هکتار دارای هشت چادر مجلل با چشم‌اندازهای فوق‌العاده از کوه‌های سن‌خوان یا دوشاخه غربی رودخانه دولورس است. هر چادر پذیرای دو نفر است. در این منطقه با دوچرخه کوهستان را کاوش می‌کنید، یا از تنها آبفشان فعال در کلرادو بازدید می‌کنید که در محل کمپ رودخانه دانتون قرار دارد. به پیاده روی، ماهیگیری یا اسب سواری علاقه دارید؟ هر روز یک تور همراه با راهنما از کمپ شروع می شود. همچنین می‌توانید فعالیت‌هایی مانند صخره‌نوردی، رفتینگ، و آموزش عکاسی را رزرو کنید.

کنج جمعی جزیره گاورنرز

مکان: جزیره گاورنرز، نیویورک

هشت دقیقه با کشتی از مرکز شهر منهتن تا یکی از لاکچری‌ترین گلمپینگ‌های دنیا، یک جزیره کوچک 172 هکتاری و پارک عمومی فاصله است که مردم محلی و بازدیدکنندگان از آن لذت می برند. 27  چادر وجود دارد که هر کدام دارای تخت‌ها و تشک‌های لوکس، برق کاملا کاربردی، و کافه‌های فرانسوی هستند. برای کسانی که خواهان یک کمپینگ واقعا عالی هستند، این چادرها هر کدام دارای حمام اختصاصی اختصاصی با دوش بارانی، سکوی بزرگ با صندلی‌های آدیرونداک و سایر امکانات رفاهی هستند.

بیشه‌ی مندوسینو (Mendocino Grove)

مکان: مندوسینو، کالیفرنیا

از یک سفر کمپینگ و تجربه اقامت در یکی از لاکچری‌ترین گلمپینگ‌های دنیا در کالیفرنیا نمی‌توان گذشت، به خصوص اگر شامل اقامت در یک چادر راحت به سبک سافاری در جنگلی منزوی در کنار اقیانوس باشد. این دقیقا همان چیزی است که مهمانان می‌توانند در این استراحتگاه انتظار داشته باشند. هر یک از 60 چادر دارای یک تخت مجهز به تشک گرم، یک سکوی خصوصی و یک میز پیک نیک دارد. خدمات مجلل جدید در محل در سال 2023 شامل سونای چوب سدر، ماساژ، بار اسپرسو، و شام تهیه شده توسط سرآشپز در روزهای جمعه و شنبه است.

کمپ چادری نایارا (Nayara Tented Camp)

مکان: پارک زیست محیطی آرنا، کاستاریکا

این کمپ چادری به عنوان یکی دیگر از بهترین گلمپینگ‌های دنیا، در دورافتاده‌ترین نقطه‌ی لا فورتونا واقع شده است. 37 اقامتگاه بزرگ در کمپ چادری نایارا دارای استخرهای خصوصی آب گرم با چشم‌انداز آتشفشان فعال آرنال، تخت‌های کینگ، حمام‌های بزرگ با وان‌های عمیق، دوش‌های داخلی و خارجی، و پیشخدمت شخصی برای پذیرایی از آنها هستند. این گلمپینگ فعالیت‌های تفریحی متنوعی برای گروه‌های سنی مختلف جذاب دارد و شامل تماشای پرندگان توسط طبیعت‌گرایان، پیاده‌روی در جوار قورباغه‌ها، و بازدید از بازار کشاورزان در شهر لا فورتونا و پارک حیات وحش آرنال (Arenal Hanging Bridges) است.

سوجان جاوای (Suján Jawai)

مکان: راجستان، هند

تلاش‌های حفاظتی و بازگردانی اردوگاه مجلل 10 چادری، باعث ایجاد رابطه متعادل بین روستاییان محلی و پلنگ‌های وحشی با کمترین درگیری بین انسان و حیوان شده است. در نتیجه، حیوانات اینجا به طور غیرعادی در اطراف مردم آرام هستند. همچنین در این منطقه، سوارکاران می‌توانند مناظر وحشی را با اسب‌های مارواری و کاتیاواری کاوش کنند و کمپ چادری تعادل کاملی را ارائه می‌دهد، چرا که شما را در طبیعت غوطه‌ور می‌کند. استخر فوق‌العاده‌ی این اقامتگاه مقاومت‌ناپذیر است، میان وعده و شام‌های کنار آتش فراموش‌نشدنی است، و تخت‌خواب‌ها آنقدر راحت هستند که در پایان یک روز پرماجرا، خوابیدن بر روی آن‌ها بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

کمپ خط ساحلی ریجنسی (Regency Sealine Camp)

مکان: خط ساحلی قطر، 200 متری جاده

یکی دیگر از بهترین مقاصد گلمپینگ دنیا در مکانی باشکوه واقع در قطر، که در آن صحرا به طور هماهنگ با دریا تلاقی می‌کند، واحه‌ای عالی برای تجربه لوکس مدرن در یک محیط سنتی عربی است. این کمپ که تنها یک ساعت با شهر دوحه فاصله دارد، طیف وسیعی از فعالیت‌ها از جمله تپه‌بازی با وسایل نقلیه ویژه، دوچرخه‌سواری با چهارچرخ و کالسکه‌های ساحلی در سراسر زمین، پاراگلایدر در صحرا، سافاری هوایی، نمایش ماهرانه پرواز شاهین و تجربه شترسواری در صحرا را ارائه می‌دهد. اتاق‌ها مجهز به تختخواب، کمد، حمام به ‌همراه حوله و دمپایی، یخچال کوچک، تهویه مطبوع و گرمایش هستند. در کنار اقامتگاه، فضاهای مشترکی برای غذاخوردن و معاشرت فراهم شده است.

تاگو گلمپینگ (Glamping Tago)

مکان: دهکده تاگو، گرجستان

این مجموعه در حال حاضر یکی از بهترین مقاصد کمپلینگ در گرجستان است که در مناطق مرتفع باتومی قرار گرفته و مشرف به مناظر کوهستانی بوده و با داشتن چادرهای زیبا و امکانات عالی گزینه‌ای فوق العاده در این زمینه به حساب می‌آید. مهمانان این مرکز در چادرهایی به شکل نیلوفر آبی واژگون اقامت خواهند داشت که دارای تخت خواب و شبکه فرش و مبل همراه با سیستم گرمایشی بوده و به طور کلی جایی با امکانات پایه اما با کیفیت عالی برای اقامت است.

این استراحتگاه نزدیک به سواحل گرجستان بوده و تنها ۷ چادر دارد که در هر کدام از آن ها گنجایش تا ۳ بزرگسال را دارند. این گلمپینگ تنها برای فصل‌های بهار، تابستان و پاییز در دسترس بوده و زمستان نمی‌توانید به آن جا بروید. یک کلبه چوبی بسیار خوب برای این مکان در نظر گرفته شده که شامل سه حمام مجزا و چند سرویس بهداشتی و روشویی است که به طور مرتب شستشو و تمیز می‌شوند.

کلام آخر

برای آشنایی با لاکچری‌ترین گلمپینگ‌های دنیا، ما مقاصدی جذاب را بررسی کردیم و از بین آن‌ها، 10 نمونه از بهترین مقاصد گلمپینگ دنیا را بدون ترتیب خاصی ارائه دادیم که گردشگران را به طبیعت متصل می‌کند و در عین حال همه چیز را بسیار راحت و در دسترس قرار می‌دهد. بنابراین در این نوع از کمپینگ، شما به نوعی با گردشگری تجربه محور آشنا خواهید شد.

سوالات متداول

چند نوع اقامتگاه گلمپینگ وجود دارد؟

در سرتاسر دنیا می‌توانید در دام، یورت‌ها، خانه‌های درختی، کابین‌ها، کاروان‌ها، قایق‌های کاروانی، خانه‌های ساحلی و.. بمانید.

چرا گلمپینگ اینقدر محبوب است؟

گلمپینگ روندی است که در سال 2010 در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفت. جذابیت گلمپینگ همیشه به دلیل راحتی‌هایی است که می‌تواند ارائه دهد.

آیا گلمپینگ ارزش هزینه بالا را دارد؟

بله. با گلمپینگ می‌توانید در طبیعت غوطه‌ور شوید و فعالیت‌های کمپینگ سرگرم‌کننده‌ای انجام دهید، سپس به خانه ای گرم و امن برگردید و در یک تخت خوب و دنج بخوابید.




1403/03/29

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن