منو
جاهای دیدنی جاده چالوس برای یک سفر متفاوت و هیجان‌انگیز

جاهای دیدنی جاده چالوس برای یک سفر متفاوت و هیجان‌انگیز

1403/03/20

همه ما خطه سرسبز شمال ایران را برای سفر، طبیعت‌گردی و تفریح انتخاب می‌کنیم و چالوس را می‌توان یکی از بهترین مناطق شمال ایران معرفی کرد. جاهای دیدنی جاده چالوس از حوالی جاده آغاز می‌شود تا به خود شهر برسیم. از جنگل و دریاچه و رودخانه گرفته تا آثار تاریخی و قدیمی، همگی از جاهای دیدنی چالوس هستند. اگر شما نیز به یک سفر جذاب به چالوس فکر می‌کنید، در ادامه این مطلب از زی گلمپینگ برای آشنایی با مکان های دیدنی جاده چالوس همراه ما باشید.


جاهای دیدنی جاده چالوس

شما برای یک طبیعت‌گردی تمام عیار، سفر به کوه و جنگل را ترجیح می‌دهید یا دوست دارد در کنار تالاب و رودخانه، اوقات خود را سپری کنید؟ در هر حال تفاوتی نمی‌کند که سلیقه و انتخاب شما چیست؛ چراکه مکان های دیدنی جاده چالوس بسیار متنوع و زیبا هستند. در ادامه این بخش با بعضی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی چالوس آشنا می‌شوید.

پارک جنگلی نمک آبرود؛ تفریح و گردش

نمک آبرود چنان معروف و جذاب است که می‌توان نام آن را در صدر فهرست جاهای دیدنی چالوس معرفی کرد. تله کابین نمک آبرود از میان این پارک جنگلی می‌گذرد و در ۱۰ کیلومتری جاده چالوس – تنکابن قرار دارد. علاوه بر تله کابین، پارک جنگلی نمک آبرود بسیار زیبا و دیدنی است و گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. شما می‌توانید برای کمپینگ در طبیعت این پارک جنگلی برنامه‌ریزی کنید یا به فکر اقامتگاه‌های دیگری باشید.

دریاچه ولشت برای تفریح در بهار و تابستان

در فهرست جاهای دیدنی جاده چالوس به دریاچه ولشت می‌رسیم که منظره شگفت‌انگیزی دارد. موقعیت مکانی این دریاچه، جنوب غربی شهرستان چالوس و شمال شرقی بخش کلاردشت است و از همین روی، به عنوان یکی از جاهای دیدنی کلاردشت نیز شناخته می‌شود. در اطراف این دریاچه امکانات رفاهی مختلفی فراهم شده و می‌توانید تفریحاتی مانند شاتل و بیگ بال را نیز تجربه کنید. البته به دلیل موقعیت کوهستانی منطقه و سرمای هوا، امکان سفر به دریاچه ولشت در فصول پاییز و زمستان وجود ندارد.

مرداب هسل با رنگ‌های باورنکردنی

مرداب هسل در دل جنگلی زیبا قرار دارد و از جمله مکان های گردشگری چالوس محسوب می‌شود. موقعیت مکانی این مرداب، ۱۰ کیلومتری جنوب غرب چالوس و ۱۵ کیلومتری شمال غرب مرزن آباد است و علاوه بر زیبایی‌های خود مرداب، مسیر دسترسی جذابی دارد. مرداب هسل در تمامی طول سال زیبا است و در هر فصل جلوه متفاوت و رنگارنگی از طبیعت را به نمایش می‌گذارد. پس، اگر هوس یک گردشگری ماجراجویانه کرده‌اید، راهی مرداب هسل شوید.

آبشار سواسره در ارتفاعات چالوس

آبشار سواسره، یکی از جذاب‌ترین گزینه‌ها در فهرست جاهای دیدنی جاده چالوس است که در ۵۵ کیلومتری چالوس و در نزدیکی روستای بلده قرار دارد. آب‌وهوای مناطق اطراف آبشار، حتی در طول تابستان نیز خنک و مطبوع است و تماشای آبشاری به ارتفاع ۱۰۰ متر، گردشگران را به وجد می‌آورد. این آبشار در منطقه‌ای کوهستانی قرار دارد و در فصل بهار و تابستان، به عنوان یکی از جذاب‌ترین مکان‌ها برای طبیعت‌گردی محسوب می‌شود.

ساحل رادیو دریا، شنا در آبی خزر

اگر در میان جاهای دیدنی چالوس به دنبال ساحل دریا هستید، باید از چالوس به سمت بلوار رادیو دریا حرکت کنید. رادیو دریا را می‌توان نزدیک‌ترین ساحل به شهر تهران معرفی کرد که با وجود دو پلاژ مجزا برای خانم‌ها و آقایان، امکان شنا در آب‌های خزر را برای گردشگران فراهم می‌کند. در سفر به این ساحل، از ریختن زباله کنار دریا خودداری کنید و به خاطر بسپارید که وظیفه شما به عنوان گردشگر، تلاش برای حفظ محیط زیست و گام برداشتن در مسیر گردشگری پایدار است.

آبشار اکاپل؛ تماشای ریزش آب از ارتفاع ۲۰ متری

آبشار اکاپل با ارتفاع ۲۰ متر، از بهترین جاهای دیدنی جاده چالوس است؛ چراکه به دلیل قرارگیری در منطقه‌ای کوهستانی، حتی در طول تابستان نیز آب و هوای معتدلی دارد. اصلاً هیچ چیز به اندازه تماشای سقوط قطرات آب و صدای آبشار، جذاب نیست. این آبشار در طول زمستان یخ می‌زند و مکانی مناسب برای دوستداران یخ‌نوردی فراهم می‌کند. آبشار اکاپل در کلاردشت و جنگل سردچال واقع شده و بسیار تماشایی است.

دریاچه حصارچال و صعود به علم کوه

دریاچه حصارچال یکی از جاهای دیدنی جاده چالوس است که برای رسیدن به آن باید اهل کوه‌نوردی باشید. این دریاچه در ارتفاع ۳۸۰۰ متری علم کوه قرار دارد و آب حصارچال از ذوب برف‌ها تأمین می‌شود. گردشگران برای صعود به علم کوه راهی این منطقه می‌شوند و شب را در دشت حصارچال سپری می‌کنند. اصلاً تماشای دریاچه حصارچال را می‌توان یکی از جذابیت‌هایی صعود به علم کوه و طبیعت‌گردی و اکوتوریسم در این منطقه دانست.

کاخ چای خوران؛ یادگار دوران رضا شاه

به یکی از مکان های گردشگری چالوس در داخل خود شهر می‌رسیم که کاخی زیبا از دوره پهلوی اول است. این کاخ در میدان معلم (میدان مخابرات) و در نزدیکی جاده اصلی قرار دارد و دارای یک طبقه و زیر زمین است. در شیوه معماری کاخ چای خوران از سبک اروپایی الهام گرفته شده و سادگی و دوری از زرق‌وبرق را در تمامی قسمت‌های کاخ شاهد هستیم. در سال ۱۳۵۳ این کاخ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید و هم‌اکنون برای بازدید عموم فعال است.

سخن پایانی

در این مطلب برخی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی جاده چالوس را معرفی کردیم تا در سفر به چالوس از آن‌ها دیدن کنید. بهترین زمان برای تماشای جاذبه های گردشگری چالوس را می‌توان دو فصل بهار و تابستان معرفی کرد که طبیعت، حریری سبز رنگ و زیبا به تن می‌کند و هوا برای طبیعت‌گردی مناسب است. در سفر به چالوس می‌توانید در کوه و جنگل کمپ بزنید یا برای اقامت در هتل، هاستل، اقامتگاه‌های بوم‌گردی و گلمپینگ برنامه‌ریزی کنید.

سوالات متداول

جاهای دیدنی جاده چالوس چیست؟

از جمله جاذبه های گردشگری چالوس می‌توان از پارک جنگلی نمک آبرود، دریاچه ولشت، آبشار سواسره، ساحل رادیو کنار، مرداب هسل، دریاچه حصارچال و کاخ چای خوران نام برد.

بهترین زمان برای تماشای دیدنی های چالوس، کدام فصل است؟

دو فصل بهار و تابستان، بهترین زمانی است که می‌توانید برای تماشای دیدنی‌های چالوس، راهی سفر شوید. بسیاری از جاهای دیدنی چالوس در ارتفاعات قرار دارند و به همین دلیل در تابستان نیز هوای معتدل و خوبی خواهند داشت.

جاذبه‌های تاریخی چالوس چیست؟

از بناهای تاریخی چالوس می‌توان به کاخ اجابت، مدرسه پروین اعتصامی، کاروان‌سرای سنگی پای قله کندوان و کاخ چای خوران اشاره کرد.




1403/03/20

بحث و تبادل نظر
نظرات تعداد کاراکترهای باقی مانده: 300
رد کردن